رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد این کشور از تصمیم اخیر هلند، دانمارک و نروژ مبنی بر ارسال جنگنده های اف ۱۶ به اوکراین در جنگ با روسیه انتقاد کرده و آن را "اقدامی ضد صلح" خوانده است.

کره شمالی از کشورهای اروپایی بخاطر ارسال جت F-۱۶ به اوکراین انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، آمده است: «تصمیم این کشورها برای تأمین جنگنده‌ها اقدامی ضد صلح برای تحریک یک جنگ طولانی و نابودی کامل صلح و ثبات منطقه‌ای است».

این بیانیه اضافه کرد این اقدام "نیت شوم" آمریکا و کشورهای اروپایی برای شکست روسیه را نشان می دهد و تاکید کرد ایالات متحده یک "جنایتکار بزرگ" است که اروپا را به آستانه یک "جنگ هسته ای وحشتناک" می کشد.

در ادامه خبر خبرگزاری کره شمالی آمده است: کره شمالی این اقدام را محکوم می کند.

این بیانیه می افزاید: هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشروی ارتش و مردم روسیه در دفاع از عدالت و صلح شود و ایالات متحده و غرب محکوم به نابودی هستند.

یوری ساک مشاور الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیروز اعلام کرد کی‌یف امیدوار است از متحدانش جت‌های جنگنده اف-۱۶ دریافت کند.

به گفته وی، اوکراین می‌خواهد در مجموع ۴۰ تا ۵۰ فروند جنگنده اف-۱۶ دریافت کند تا با استفاده از آنها، ۳ یا ۴ اسکادران برای محافظت از آسمان خود در برابر بمباران روسیه تشکیل دهد.

پیونگ یانگ به طور فزاینده ای به دنبال تقویت روابط با روسیه، در کنار چین، در مواجهه با همکاری امنیتی روزافزون میان سئول، واشنگتن و توکیو بوده است.

ماه گذشته، این کشور شرق آسیا از یک هیئت نظامی روسیه به رهبری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد امضای توافقنامه آتش بس که به جنگ کره پایان داد، دعوت کرد. همچنین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شویگو را در یک نمایشگاه تسلیحاتی در زمینه پهپاد و موشک همراهی کرد.

خبرگزاری های غربی گمانه زنی هایی مبنی بر قرارداد تسلیحاتی بین پیونگ یانگ و مسکو ابراز کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.