نخست وزیر کانادا با وجود نا امیدی از دعوت نشدن اوکراین به نشست گروه ۲۰ در هند، حضور خود در این نشست را تایید کرد.

کانادا از دعوت نشدن اوکراین به نشست گروه ۲۰ اظهار نا امیدی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ترودو در گفت وگوی تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، متعهد شد اطمینانحاصل کند با وجود عدم حضور این کشور در این مجمع مهم اقتصادی جهانی نگرانی های کی یف مورد توجه نشست گروه ۲۰ قرار می گیرد و جهان در کنار اوکراین می ایستد.

وی به زلنسکی گفت: من یک هفته دیگر در نشست گروه ۲۰ خواهم بود و از اینکه شما در آن شرکت نخواهید کرد ناامید هستم اما همانطور که می دانید، ما به طور جدی به جای شما صحبت خواهیم کرد.

اظهارات نخست وزیر کانادا در واکنش به اظهارات سوبرامانیام جایشنکار، وزیر امور خارجه هند، مبنی بر عدم دعوت اوکراین به عنوان یکی از کشورهای ناظر، به رغم دریافت دعوتنامه از ۹ کشور ناظر دیگر، بیان شده است.

با وجود دعوت نشدن زلنسکی برای حضور در گروه ۲۰، زلنسکی از حمایت مداوم چندین نفر از سران کشورهای جهان برخوردار شده است.

جایشنکار، وزیر امور خارجه هند، از دعوت نشدن اوکراین دفاع کرد و اظهار داشت که گروه ۲۰ به طور کلی یک مجمع اقتصادی است و نه بستری برای حل مناقشات بین‌المللی.

اقدام ترودو برای نشان دادن همبستگی با اوکراین در روز استقلال این کشور، نشان دهنده تعهد عمیق کانادا به حمایت از اوکراین است و در عین حال به عنوان یک اشاره به موقع به سفیر تازه منصوب شده کانادا در کی یف عمل می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی عضو نیست برای چی باید حضور داشته باشد ؟؟؟ به جیب زدن پول و سلاح ؟؟؟؟؟