۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 910028

قیمت طلا در معاملات امروز چندان تغییر نکرد، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انبوهی از آمارهای اقتصادی آمریکا هستند که در این هفته منتشر می‌شود و روند تورم و بازار کار را مشخص می‌کند.

بازار طلا در انتظار آمارهای اقتصادی آمریکا

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز چندان تغییر نکرد، زیرا سرمایه‌گذاران پیش از انتظار انبوهی از آمارهای اقتصادی آمریکا که در این هفته منتشر می‌شود و روند تورم و بازار کار را مشخص می‌کند، با اظهارات تند جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد نرخ بهره کنار آمدند.

 هر اونس طلا با ۳۶ سنت کاهش به ۱۹۱۴.۶۰ دلار در هر اونس رسید.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار گفت: «حتی اگر قیمت طلا و نقره بالا نرود و به نسبت ثابت بماند، با این حال، ثابت ماندن قیمت در این شرایط می‌تواند به عنوان خبر مثبت تلقی شود.»

پاول روز جمعه در گردهمایی سالانه بانکداران مرکزی در جکسون هول، وایومینگ، گفت، بانک مرکزی آمریکا ممکن است برای کاهش تورم بسیار بالا به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز داشته باشد.

طلا برای یافتن مسیر حرکت خود با چالش مواجه است زیرا افزایش ارزش دلار مانع از بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود، اما در عین حال، بهبود سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا جلوی کاهش قیمت‌ها را می‌گیرد.

زمانی‌که نرخ بهره افزایش می‌یابد، دارایی‌های بدون بهره‌ای مانند طلا تمایلی به رشد ندارند.

مجموعه‌ای از آمارهای اقتصادی از جمله تورم و گزارش حقوق و دستمزد در بخش غیرکشاورزی ماه آگوست، احتمالا در مورد قدرت اقتصاد آمریکا شفافیت بیشتری به دست خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.