سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهدمقدس از تخصیص اعتبار ۸میلیارد تومانی سرویس‌ مدارس دانش‌آموزان استثنایی در این شهر خبر داد.

اختصاص ۸میلیارد تومان کمک‌هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی مشهد

به گزارش قدس خراسان، اکبر فلاح با اشاره به جلسات اخیر با محوریت تأمین سرویس ویژه مدارس استثنایی مشهد اظهار کرد: براساس گزارشی که از آموزش و پرورش استثنایی مشهد داریم، بیش از ۳ هزار و ۱۵۵ دانش‌آموز معلول نیازمند استفاده از سرویس مدرسه در این شهر حضور دارند و سیاست شهرداری مشهدمقدس براساس مصوبات اخیر، حمایت از آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و آموزش و پرورش استثنایی آماده شده است که براساس آن، شهرداری مکلف به پرداخت ۳۰درصد از هزینه سرویس مدارس این دانش‌آموزان، معادل ۸میلیارد تومان می‌شود. این تفاهم‌نامه هنوز از سوی آموزش و پرورش استثنایی به امضا نرسیده است و منتظریم تا این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: تعهد ابتدایی و بودجه مدنظر ما، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بود که در جلسات اخیر و با همیاری بودجه شهرداری مشهد، به ۸میلیاردتومان رسید.

فلاح همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی، پیمانکار سرویس مدارس دارد. با این حال درصورتی‌که به ناوگان تاکسی‌های شهری احتیاج داشته باشند، ۱۶۰دستگاه تاکسی سمند مناسب‌سازی شده که می‌تواند در امر جابه‌جایی دانش‌آموزان عزیز فعالیت داشته باشد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: این تاکسی‌ها با قابلیت صندلی چرخشی به سمت بیرون برای سوار و پیاده‌شدن مسافر ویلچری آماده شده است و عمدتا در اختیار «تاکسی بیسیم۱۳۳» است که در ایام پیک، در اطراف حرم مطهر رضوی نیز حضور دارند تا به زائران معلول یا سالمندان گرامی هم خدمت‌رسانی کنند.

ویتأکیدکرد: تاکسی‌های مناسب‌سازی شده در مشهد، ظرفیت بسیار خوب و بستری آماده برای شهروندان ماست؛ اما آن‌طورکه باید از سوی سازمان بهزیستی در بین جامعه هدف تبلیغ نشده است و بسیاری از شهروندان ما از این خدمت اطلاع دقیقی ندارند.

درخواست مشارکت ۴۰درصدی شهرداری مشهدمقدس در مورد هزینه سرویس‌های مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از اعلام درخواست مشارکت ۴۰درصدی شهرداری مشهدمقدس در مورد هزینه سرویس‌های مدارس ویژه خبر داد.

جواد روحانی در ادامه گفت: با توجه به نرخ‌های سال جاری سرویس مدارس، پیش‌بینی ما این است که رقمی در حدود ۵۴میلیارد تومان برای سراسر استان و ۳۰میلیارد تومان برای مشهد براساس ۹ماه سال تحصیلی احتیاج باشد.

وی افزود: البته این رقم در مشهد با احتساب پرداخت ۴۰درصد از کل هزینه‌ها توسط شهرداری مشهدمقدس است و رایزنی‌های ما برای افزایش ۳۰ به ۴۰درصد کمک هزینه سرویس‌هاست که امیدواریم محقق شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته، ۴هزار و ۲۰۰دانش‌آموز در مدارس مشهد تحصیل کردند که برخی ترک تحصیل داشتند یا به شهرهای دیگری رفتند و آمار امسال ما چیزی در حدود ۳هزار و ۵۰۰نفر پیش‌بینی می‌شود که بایستی برای سرویس آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.