سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در طول هفته دولت، ۲۸۱ پروژه گازرسانی با اعتبار چهار هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۲۸۱ پروژه گازرسانی در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر حسینی اظهار کرد: این پروژه ها شامل گازرسانی به ۱۴۷ روستا و ۱۳۴ واحد صنعتی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با تلاش مجموعه همکاران شرکت گاز استان و به منظور محرومیت زدایی از روستاهای استان به ویژه روستاهای محروم، سخت گذر و مرزی، با افتتاح گازرسانی در این ۱۴۷ روستای استان کرمانشاه که با هزینه چهار هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال اجرا شده است زمینه برخورداری هفت هزار و ۷۴۷ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: به منظور رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور، همچنین در این ایام گازرسانی به ۱۳۴ واحد صنعتی و تولیدی نیز با هزینه ۱۶۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی ادامه داد: با گازرسانی به این تعداد واحد اقتصادی، ظرفیتی معادل ۳۰ هزار و ۴۰۰ متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت مایع در این صنایع خواهد شد که علاوه بر صرف اقتصادی برای صنایع مورد نظر، نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست ایفا خواهد نمود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بخش گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تعداد ۲ هزار و ۱۶۹ واحد تولیدی و صنعتی و ۲۰ شهرک صنعتی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند ضمن آنکه در سال جاری نیز گازرسانی به ۲۲۳ واحد تولیدی و صنعتی در دست اقدام است.

حسینی افزود: هم اکنون ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۳۳ شهر و ۹۰ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به ۲۰۳۰ روستا مصرف کننده گاز طبیعی هستند که با اتمام پروژه‌های در دست اجرا ، ضریب نفوذ گازرسانی در کل استان به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.