کارگردان سریال «عشق کوفی» از تمایلش به ساخت سریالی تاریخی درباره دوران شاه عباس صفوی خبر داد.

کارگردان «عشق کوفی»: دوست دارم درباره شاه عباس سریال بسازم

به گزارش قدس آنلاین، حسن آخوندپور با بیان اینکه درباره فتوحات شاه عباس صفوی سریالی ساخته نشده است به خبرنگار ما گفت: بسیاری از بزرگان شیعه هم در دوران صفویه ظهور یافتند و مذهب تشیع در این دوران تثبیت شد، بنظرم جا دارد که درباره شاه عباس سریالی ساخته شود.

او با بیان اینکه بسیاری از سریالهای تاریخی در دوران قاجاریه متوقف شده اند، اظهار کرد: دوران صفویه هم قصه های جذابی برای روایت دارد. دوره های تاریخی جذاب تری قبل از قاجاریه داریم که سرگذشت شاهان  و فرماندهانشان ماجراهای عجیب و جذابی برای دراماتیزه شدن دارند.

وی با تاکید بر اهمیت عنصر قصه پردازی و تخیل در ساخت سریالهای تاریخی خاطرنشان کرد: یک سریال خوب، قصه جذابی دارد و ورود شخصیت های تخیلی در سریالهای تاریخی به نویسنده و فیلمساز برای دراماتیک کردن و جذاب کردن سریال کمک می کند.

به گفته آخوندپور، مخاطب دوست دارد قصه ببیند و سرگرم شود، برایش چندان اهمیتی ندارد که  آن قصه در چه مقطع تاریخی باشد، او افزود: البته درباره سرگذشت شاهان و فرماندهان تاریخی ایران، آنچنان که باید کاری ساخته نشده است.

کارگردان «عشق کوفی» با بیان اینکه سازمانی مانند «اوج» سیستم درستی را برای ساخت سریال پایه گذاری کرده که می تواند توسعه یابد، توضیح داد: این رویه که آثار باید در زمان مشخص با بودجه مشخصی تولید شوند در آثار تولیدی اوج وجود دارد، این زمان بندی و برنامه ریزی درست به ساخت آثار تاریخی سرعت می بخشد، آنچنان که سریال «عشق کوفی» هم در زمان مشخصی با بودجه مشخصی ساخته شد.

وی با بیان اینکه در چنین سیستم منظمی می توان به سرعت بخشی روند تولید آثار تاریخی امیدوار بود یادآور شد: بسیاری از مخاطبان از من می پرسند چرا کار تاریخی ایرانی نمی سازی؟ من بسیار علاقه مند هستم که یک سریال درباره تاریخ ایران بسازم که نه فقط مردم کشورم بلکه مردم دیگر کشورها هم از تماشای آن لذت ببرند چرا که قصه های جذاب زیادی از شاهنامه و اسطوره های ایرانی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.