منابع خبری روس گزارش دادند که نسخه جدید هواپیمای مسافربری و کوتاه برد روسیه که در ساخت آن وابستگی به قطعات و تجهیزات ساخت خارج این کشور کاهش یافته است، نخستین پرواز خود را در کامسامولسکایا- نا -آمور واقع در شرق دور با موفقیت انجام داد.

پرواز موفق نسخه جدید هواپیمای مسافربری روسیه در شرق دور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت صنعت و تجارت روسیه سه‌شنبه اعلام کرد: آزمایش‌های نسخه جدید هواپیمای سوپرجت ۱۰۰،‌ عملکرد پایدار همه سیستم‌های داخلی، قابلیت کنترل و پایداری هواپیما در آسمان را تأیید کرد.
بنا بر گزارش منابع روس، مدت پرواز این هواپیما ۵۴ دقیقه بود و به سرعت ۳۴۳ کیلومتر در ساعت در ارتفاع سه هزار متر از سطح زمین دست یافت و یک عملیات دور زدن نیز با موفقیت انجام داد.
در مجموع، حدود ۴۰ سیستم و واحد در "سوپرجت" به روز شده روس به کار گرفته شده است.
وزارت صنعت و تجارت روسیه افزود که نسخه جدید SJ-۱۰۰ با هدف شتاب بخشی به برنامه آزمایش آن با موتورهای سام ۱۴۶ فرانسوی-روسی پرواز کرد و نمونه بعدی آن با موتور PD-۸ ساخت روسیه آزمایش خواهد شد.

به گفته کارشناسان، طرح توسعه این هواپیما ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد روبل هزینه خواهد داشت. این مبلغ شامل ساخت موتور روسی PD-۸ نیز می شود.
بنا بر این گزارش، نسخه جدید هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ روسیه جایگزین مدل دیگر این هواپیما می شود که ۷۰ درصد قطعات آن از خارج این کشور تأمین می شد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در سخنانی، پرواز موفق این هواپیما را آن را موفقیت بزرگی برای روسیه خواند و گفت:‌کار ساخت سوپرجت ۱۰۰ در مدت کوتاهی انجام شد و هنوز تکمیل نشده است، این هواپیما باید به موتورهای داخلی مجهز شود.
یوری اسلیوسار، مدیرعامل شرکت یونایتد ایرکرافت (United Aircraft ) پس از پرواز نسخه جدید هواپیمای مسافربری روسیه گفت: این بهترین نشان‌دهنده استقلال فن‌آوری کشور ما است. ما قبل از هر چیز به خودمان ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم هواپیماهای غیرنظامی مدرن را به تنهایی و بدون دخالت فناوری‌های وارداتی توسعه و تولید کنیم.
وی اظهار داشت:‌ هدف بلندپروازانه بعدی ما این است که هواپیما را به شکل کاملاً روسی تأیید کنیم و پیوستن این هواپیما به خطوط هوایی را آغاز کنیم.
به گزارش منابع اینترنتی،‌شرکت یونایتد ایرکرفت ابتدای سال ۲۰۰۶ میلادی توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تأسیس شد و اکنون مالک شرکت‌های ایلیوشین، توپولف، سوخو، میگ، یاکوولف، ایرکوت و برییف است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.