در صورتی که مجوز پرواز یاسوج به نجف از سوی سازمان هواپیمایی کشور صادر شود، یک شرکت هواپیمایی برای انجام این پروازها به فرودگاه یاسوج معرفی شده و هزینه بلیط سفر از یاسوج به نجف ویژه اربعین طبق مصوبه تعیین شده اخذ خواهد شد و هزینه اضافی در فرودگاه نجف مشمول مسافران این پرواز نخواهد شد.

پرواز یاسوج به نجف ویژه اربعین در انتظار مجوز سازمان هواپیمایی

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  گفت: پرواز یاسوج به نجف ویژه اربعین در انتظار مجوز سازمان هواپیمایی کشور است.

وی افزود: در خصوص پرواز های ویژه اربعین فرودگاه یاسوج مکاتبه ای با آقای محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور داشته ایم، یک شرکت هواپیمایی نیز برای انجام پروازهای فرودگاه یاسوج اعلام آمادگی کرد اما قیمت بلیط ها بالا بود.

عسکری اظهار کرد: قیمت بلیط هر پرواز برای هر نفر بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان می شود که این میزان فراتر از وضعیت مالی مردم استان ماست و درآمد مردم این استان پایین و دارای تمکن مالی ضعیف هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چون این مبلغ خارج از توان مردم استان است با آقای محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور مکاتبه ای کرده ایم که سهمیه ای ویژه به این استان اختصاص دهد به نحوی که ۵۰ درصد تخفیف اعمال شود.

عسکری تصریح کرد: هنوز پاسخ این مکاتبه به ما داده نشد و منتظر جواب سازمان هواپیمایی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: چون قیمت این پرواز بالاست و استقبال از آن نمی شود تاکنون پروازی صورت نگرفته است و پرواز های ویژه اربعین فرودگاه یاسوج همچنان منتظر پاسخ و تخفیف ویژه سازمان هواپیمایی کشور هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت انجام پرواز یاسوج به نجف، فرودگاه نجف مبلغی هزینه را دریافت می کند که در امور فرودگاهی و صنعت فرودگاه گرفتن این مبلغ طبیعی است و اگر سازمان هواپیمایی مجوز لازم را در این خصوص به استان ما و فرودگاه یاسوج بدهد این هزینه گرفته نمی شود و بهای بلیط کمتر خواهد شد.

همچنین عنایت انصاری فرد،  مدیرکل فرودگاه‌ بین المللی شهدای یاسوج از اختصاص پروازهای فوق‌العاده «یاسوج به نجف» ویژه اربعین خبر داد و گفت: به مناسبت ایام اربعین حسینی، دو پرواز فوق‌العاده از یاسوج به مقصد نجف و بالعکس پیش‌بینی شده و انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تصویب مرزهوایی طی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و نصب تمام امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم از جمله راه اندازی اداره گذرنامه، گمرک، نهاد ریاست جمهوری، قرنطینه، بانک ملی و تحویل مُهر ورود و خروج مرز هوایی به پلیس مهاجرت استان و آمادگی فرودگاه یاسوج برای پروازهای بین‌المللی، این فرودگاه در لیست عملیات پروازهای اربعین امسال قرار گرفته است.

انصاری تصریح کرد: ۲۵ فرودگاه در سطح کشور در لیست عملیات پروازهای اربعین امسال قرار داده شدند که یکی از این فرودگاهها، فرودگاه یاسوج است.

گفتنی است که فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج به عنوان مرز هوایی بوده و اعلام امادگی برای پرواز های اربعین کرده است، رئیس جمهور در سفر دوم به استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران در فرودگاه یاسوج تاکید بر افزایش پروازهای این فرودگاه و راه اندازی پروازهای عتبات عالیات و مشهد داشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه اقتصادی استانداری موضوع پرواز ویژه اربعین را پیگیری کرده‌اند و مکاتبات لازم را انجام داده اند و فرودگاه یاسوج امسال در لیست فرودگاه‌های عملیاتی اربعین قرار گرفته است که در این رابطه نیازمند مساعدت و همکاری سازمان هواپیمایی کشور  است اما متولیان امر بخصوص سازمان هواپیمایی کشور در این خصوص تعلل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.