نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولت سیزدهم ارتباط خودش را محدود به چند کشور غربی نکرد و با سایر کشورها به ویژه همسایگان سطح تعامل خود را ارتقا داد و سیاست خارجی متوزانی را دنبال می‌کند.

دولت در تعامل با کشورها مدبرانه عمل کرده/ تحریم‌ها خنثی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: دولت و مجلس با هم هماهنگ و همراه هستند که این همراهی قطعاً منجر به رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته این همراهی به معنای نادیده گرفتن وظایف هر یک از قوا نیست و ما در عین همکاری با دولت، به عنوان یک قوه مستقل و ناظر بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی به ویژه در اجرای قوانین مصوب مجلس نظارت می‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، مردم توقع دارند که همراهی مجلس و دولت منجر به رفع مشکلات اقتصادی آنان شود و تأثیر این تعامل را سر سفره‌های خود ببینند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت در دو سال گذشته، گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت دولت آن است که رویکرد انقلابی و شفافیت را همواره مورد توجه دارد و همین مسئله باعث کاهش فساد در سیستم اداری شده است.

کوچکی‌نژاد رویکرد دولت در عرصه سیاست خارجی را عاقلانه و مدبرانه دانست و ادامه داد: دولت قبل هشت سال فقط به غرب توجه داشت که دیدیم آن رویکرد نتیجه‌ای برای ما نداشت، اما دولت سیزدهم ارتباط خودش را محدود به چند کشور غربی نکرد و با سایر کشورها به ویژه همسایگان سطح تعامل خود را ارتقا داد و سیاست خارجی متوزانی را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: البته دولت اینگونه نبوده که به کل مذاکرات احیای برجام را کنار بگذارد، بلکه در ارتباط با کشورهای دنیا تعادل را برقرار کرد و ضمن پیگیری راهکارهای احیای برجام، سطح تعامل خود با کشورهای شرق، همسایگان و حتی کشورهای آفریقایی را افزایش داد. همچنین یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت، عضویت در شانگهای و بریکس است که این اقدام نقش مهمی در خنثی سازی تحریم‌ها دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی توانسته تعادل خوبی برقرار کند، گفت: در حوزه اقتصادی هم دولت اقدامات خوب و قابل توجهی تاکنون انجام داده که البته اگر هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت افزایش یابد، وضعیت اقتصادی کشور بیش از این بهبود می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.