رییس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان گفت: با اجرای طرح ضربتی مقابله با مخلان نظم و امنیت و ارتقای امنیت اجتماعی، ۶۷ اخلالگر نظم عمومی در استان دستگیر شدند.

۶۷ اخلالگر نظم عمومی در هرمزگان دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ مهدی بشارتی روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و امنیت شهروندان و ایجاد امنیت پایدار در محلات، طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد مخلان نظم عمومی، مجرمان و متهمان تحت تعقیب و فراری در قالب طرح محله محور به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی بیان کرد: در این طرح طی چند عملیات ضربتی و جداگانه در مجموع ۱۴ نفر از مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند، دستگیر و در بازرسی از منازل و مخفیگاه‌های آنان ۱۵ قبضه انواع سلاح سرد از نوع چاقو، قمه، سلاح شکاری و تعدادی آلات جرم کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در این طرح از تعداد ۱۱۶ نفر از اقشار آسیب زا نیز تعهدات لازم گرفته شد، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
سرهنگ بشارتی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سو امنیتی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: برابر ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هرکس به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

دستگیری هفت توزیع کننده موادمخدر و ۲۲ معتاد متجاهر در محلات آلوده شهر بندرعباس

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان، از اجرای طرح ضربتی پاکسازی محلات آلوده به توزیع موادمخدر و دستگیری هفت توزیع کننده مواد در شهرستان بندرعباس خبر داد.

سرهنگ مهرداد مشوق در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بندرعباس در ادامه طرح ارتقا امنیت اجتماعی و به منظور برخورد جدی و قانونی با قاچاقچیان،خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد، طرح پاکسازی نقاط آلوده را به مدت ۲۴ ساعت در قالب طرح امنیت محله محور در بندرعباس اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح که در چند منطقه از محلات آلوده بندرعباس اجرا شد، ضمن پاکسازی هفت باب منزل متعلق به خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر، هفت نفر از توزیع کنندگان موادمخدر و ۲۲ معتاد متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به یگان منتقل شدند.

این مقام انتظامی استان خاطرنشان کرد: در این رابطه در بازرسی از منازل و مخفیگاه متهمان مقادیری انواع مواد مخدر شامل حشیش، تریاک، شیشه و هرویین در بسته‌های کوچک و آماده توزیع به همراه مقداری وجه نقد حاصل فروش موادمخدر کشف و ضبط شد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.