کاخ سفید اعلام کرد، همزمان با اینکه روسیه به دنبال تسلیحاتی از سوی کره شمالی برای جنگ در اوکراین است، اطلاعات جدیدی نشان می‌دهند که ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون نامه‌هایی در این خصوص رد و بدل کرده‌اند.

کاخ سفید: پوتین و کیم برای قرارداد تسلیحات، پیام‌هایی رد و بدل کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جزئیات این مسئله را در حالی عنوان کرده که چند هفته پیش کاخ سفید طی گزارشی دیگر مدعی شده بود که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه طی سفر اخیرش به پیونگ‌یانگ از مقامات کره شمالی خواسته بود تا فروش مهمات به مسکو برای جنگ در اوکراین را افزایش دهند.

کربی ادعا کرده که روسیه به دنبال «گلوله‌های توپ اضافی و دیگر تجهیزات» است تا صنعت دفاعی خود را تقویت کند.

او افزود، نامه‌های رد و بدل شده میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیشتر «سطحی» بوده اما درباره فروش تسلیحات گفت‌وگو کرده‌اند. این نامه‌ها به دنبال سفر شویگو به کره شمالی نوشته و به یکدیگر داده شد.

جان کربی ضمن استفاده از نام رسمی کره شمالی بیان کرد: پس از سفر شویگو، یک گروه دیگر از مقامات روسی به پیونگ‌یانگ سفر کردند تا گفت‌وگوهای دیگری جهت فروش احتمالی تسلیحات میان جمهوری دموکراتیک خلق کره و روسیه انجام دهند.

تلویزیون سی‌ان‌ان نیز به نقل از جان کربی گزارش داد: «ما نسبت به این قضیه نگرانیم که جمهوری دموکراتیک خلق کره به ارائه حمایت‌های نظامی به نیروهای ارتش روسیه در اوکراین ادامه می‌دهد و ما اطلاعات جدیدی داریم که نشان می‌دهند مذاکرات تسلیحات میان روسیه و کره شمالی به طور فعالی پیش می‌رود. به دنبال این مذاکرات، احتمالا گفت‌وگوهایی در سطح بالا در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.»

او تصریح کرد: «طبق این توافق‌های احتمالی، روسیه حجم قابل توجهی و انواع مهماتی را از سوی جمهوری دموکراتیک خلق کره دریافت خواهد کرد تا ارتش روسیه از آن‌ها در اوکراین استفاده کند.»

این سخنگوی آمریکایی از ارائه جزئیات نسبت به اینکه چگونه این اطلاعات توسط ایالات متحده گردآوری شده، خودداری کرد.

اندکی پیش از آنکه کاخ سفید از این اطلاعات پرده‌برداری کند، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، ارتش این کشور در واکنش به «مانورهای جنگی تهاجمی ماجراجویانه» همسایه جنوبی با آمریکا، یک حمله اتمی شبیه‌سازی‌شده به کره جنوبی انجام داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA به نقل از بیانیه ستاد کل ارتش خلق کره اعلام کرد: ارتش کره شمالی چهارشنبه شب یک مانور اتمی تاکتیکی را با شبیه‌سازی حملات زمین سوخته به مراکز فرماندهی اصلی و فرودگاه‌های عملیاتی ارتش کره جنوبی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.