۶ نظامی اوکراینی سوار بر دو بالگرد «ام آی-۸» در جریان یک مأموریت نظامی در نزدیکی قلمرو تحت کنترل روسیه در «باخموت» کشته شدند.

کشته شدن ۶ نظامی اوکراینی در سقوط بالگرد در باخموت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ارتش اوکراین روز گذشته (چهارشنبه ۳۰ آگوست، هشتم شهریور) اعلام کرد که ۶ نظامی نیروهای مسلح اوکراین در حادثه سقوط دو بالگرد در نزدیکی شهر «باخموت» واقع در شرق اوکراین کشته شدند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، ارتش اوکراین در بیانیه‌ای که روز گذشته در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتشر کرده بود، اعلام کرد که ۶ نظامی اوکراینی در حال «انجام مأموریت» در بخش تحت کنترل روسیه در شهر شرقی «باخموت» کشته شدند.

ارتش اوکراین هیچ جزئیاتی درباره آن‌چه در این حادثه مرگبار که در آن دو بالگرد «ام آی-۸» مشارکت داشتند، ارائه نداد و تنها به این بسنده کرد که حادثه فوق روز سه‌شنبه به وقوع پیوسته است. ارتش اوکراین به طور گسترده‌ای از بالگردهای ام-آی ۸ در مأموریت‌های نظامی خود بهره می‌گیرد.

وب‌سایت خبری «پراودا» اوکراین گزارش کرد که این حادثه مرگبار در نزدیکی «کراماتورسک»، شهرکی بزرگ در غرب باخموت در منطقه دونتسک رخ داده است.

این وب‌سایت خبری همچنین گزارش کرد که دو بالگرد «به طور کامل منهدم شدند» و اجساد ۶ نفر در میان لاشه‌های بالگرد در محل حادثه که بالگردها سقوط کرده بودند، پیدا شده است.

از طرف دیگر، ایندیپندنت کی‌یف گزارش کرد که پراودا گزارش کرده است حادثه فوق، «تحت شرایط نامعلوم» رخ داده است. دلیل سقوط این دو بالگرد در دست تحقیق است اما هنوز مشخص نیست که آیا این دو بالگرد هدف ارتش روسیه قرار گرفته یا خیر.

اوکراین چند ماه پیش، شهر باخموت را در مواجهه با نیروهای شرکت خصوصی نظامی «واگنر» از دست داد و علاوه بر آن متحمل ده‌ها هزار نفر تلفات شد. نام باخموت اکنون به آرتموفسک تغییر کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.