رئیس‌جمهور در جمع علما و نخبگان اهل تسنن، گفت: امروز امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار، برای نظام سلطه، خودخواهی‌ها، خودبینی‌ها و خودپرستی‌ها است.

رئیس‌جمهور: امت اسلامی بزرگترین مانع برای سلطه‌گری‌هاست / هرکسی در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه ۹ شهریور ماه) در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر کشور طی سخنانی، گفت: یاد شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی، شهدای اهل سنت، شهدای شیعه از استان‌های مختلف همچنین شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم حرم، شهدای خدمت و همه کسانی که برای عزت این کشور تلاش کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: برای بنده و همکارانم حضور در این نشست باشکوه و نشستن پای سخن عزیزانی که سخن دین، مردم و مشکلات جای جای کشور را مطرح می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور تاکید کرد: جامعه معتقد به خداوند، پیغمبر و معاد و ارزش‌های الهی دارای مقصد و هدف است.

وی ادامه داد: جامعه متشکل، منسجم و متحد است که به طرف یک مقصد روشن و هدفدار حرکت می‌کند. این اولین ویژگی و شاخص امت است که دارای هدف است و دومین شاخص امت این است که همیشه در حال حرکت است و هیچ زمانی ایستایی و توقف در حرکت آن وجود ندارد و همواره پویا است.

رئیسی بیان کرد: وجه مشترک همه ما این است که به عزت منافع ملی کشور و محل مشکلات بیاندیشیم.

وی ادامه داد: یک جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است و این بزرگترین مانع برای سلطه‌گران است.

رئیسی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم که دو بلوک قدرت در جهان شکل گرفت و بعد از فروپاشی شوروی، نظام سلطه تنها مانع مقابل خود را مسلمان متحد می‌داند.

رئیس جمهور تاکید کرد: استکبار با ایجاد مانع در برابر مسلمانان و تبلیغ در رسانه‌ها و امپراتوری خبری خود و همین‌طور شکل دادن گروه‌های تکفیری برای ایجاد خونریزی میان مسلمانان و نیز با توهین به مقدسات به خصوص نبی مکرم اسلام و توهین و اهانت به کتاب آسمانی و سعادت بشر قرآن کریم، اقداماتی انجام داد تا به مقابله با مسلمانان برخیزد.

وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: تشکیل گروه‌های تکفیری، اختلاف افکنی، عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی همه کارهایی است که آنها برای مقابله با مسلمانان انجام می‌دهند و امروز وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است و این یک تاکتیک نیست بلکه راهبرد است.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت امت اسلامی در هر کجای عالم که وجود دارد، در گرو وحدت و انسجام مسلمانان است. معنایش آن است که هر کس با قلم و بیانش در جهت ایجاد وحدت و این راهبرد که یک نیاز جدی است، قدم بردارد.

وی اذعان داشت: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر در حال رقم خوردن است و این ائتلاف‌ها و قدرت‌های نوظهور مانند شانگهای و بریکس و سایر ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مقابل یک جانبه گرایی آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه شرایط به نفع گروه‌های مقاومت در منطقه در حال شکل گیری است، اظهار داشت: شرایط امروز فلسطین و دیروز فلسطین را ببینید که چگونه جریان مقاومت، جریان پیروز این میدان است و آنها که تا دیروز سخن از سازش می‌گفتند، دیگر این سخن را بر زبان نمی‌آورند و دیگر سخن از سازش و تسلیم در ادبیات فلسطینی‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه بیان داشت: تا دیروز صحبت حمله به ایران بود، اما دیگر تعدی به ایران از ادبیات مستکبرین محو شده است چون ایران امروز با ایران دیروز متفاوت است، چون تولید قدرت شده است و ایران امروز ایرانی قدرتمند است.

وی ادامه داد: آنکه در ایران تولید قدرت کرده است، تلاش مردان و زنان و شهدای این کشور به خصوص ۱۵ هزار شهید اهل سنت است. همچنین تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی و نیز حضور مردم در شهرهای مختلف در مراسم‌های مختلف ۲۲ بهمن روز قدس و نماز جمعه است که ایجاد قدرت کرده است.

رئیسی با اشاره به راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: می‌بینید که این روزها مردم مختلف شیعه سنی و مسیحی به عشق اباعبدالله (ع) در راهپیمایی اربعین گام بر می‌دارند و حضور می‌یابند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: در کشور ما چه سنی و چه شیعه ظرفیت‌های مختلفی را داشته و آن را بروز داده‌اند و امروز چهره شهرهای استان‌های ما در سراسر کشور و از جمله در مناطق سنی نشین را مشاهده می‌کنید که نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده و تغییر یافته است.

وی ادامه داد: باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم و نسبت به آنچه که انجام نشده، دست به دست هم خواهیم داد و تلاش می‌کنیم تا مشکلات رفع شود زیرا اولویت دولت رفع محرومیت از مناطق مختلف از جمله مناطق مرزی است و آن را خدمت رهبری نیز عرض کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.