فرماندار تایباد گفت: شرایط فعلی زائران افغانستانی در مرز دوغارون مطلوب است و هرگونه اخبار مبنی بر عدم ورود آنان تکذیب شد.

شرایط فعلی زائران افغانستانی در مرز دوغارون مطلوب است

به گزارش قدس خراسان، مهدی دونده اظهار کرد: هیچکس پشت مرز نمانده و هر کس هم که وارد خاک ایران شود قدم بر چشم ما گذاشته است و ما زائر را به مشهد یا چذابه می‌فرستیم.شرایط فعلی زائران افغانستانی در مرز دوغارون مطلوب است و هرگونه اخبار مبنی بر عدم ورود آنان تکذیب شد.

فرماندار تایباد با تاکید بر اینکه معیار ما سرکنسولگری جمهوری اسلامی در هرات است، گفت: سرکنسولگری ایران در هرات طبق روال عادی ویزا صادر می‌کند و مشکلی وجود ندارد چرا که اگر چنین مساله‌ای وجود داشته باید رایزن و سرکنسولگر ما با توجه به ارتباط لحظه‌ای که دارد اعلام می‌کند وگرنه چه دلیلی دارد که فرد مجوز ورود دارد، اما پشت مرز بماند؟.

وی از آمادگی مرز دوغارون برای پذیرایی از زائران افغانستانی خبر داد و بیان کرد: درحسینیه شهید سردار قاسم سلیمانی ظرفیت و زیربنا برای اسکان ۳ هزار نفر وجود دارد و توان طبخ ۵ هزار غذای گرم را داریم و ۳ موکب برپا شده بنابراین هرکس با مجوز وارد شود مشکلی ندارد. کما اینکه شرایط مطلوبی جهت حمل و نقل زائران وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.