مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اتباع افغانستانی مقیم مشهد که دارای سند شناسایی "برگه سرشماری یا بازشماری" هستند برای سفر به عتبات عالیات ابتدا باید از این اداره کل برگه تردد به خوزستان و منطقه دهلاویه و سپس مرز چذابه دریافت کنند.

افغانهای مقیم خراسان رضوی برای سفر اربعین باید از اداره کل اتباع برگه تردد بگیرند

به گزارش قدس خراسان، حسین شرافتی راد اظهار کرد: سند قانونی اقامت حدود ۱۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی مقیم این استان برگه های سرشماری یا بازشماری است که مطابق آخرین تصمیم سازمان ملی مهاجرت این افراد نیز می توانند برای سفر زیارتی اربعین به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی گفت: پیش از این در سامانه های سازمان ملی مهاجرت امکان صدور برگه تردد بین استانی برای این دسته از اتباع وجود نداشت اما از هفته جاری برگه تردد برای این افراد فقط یک بار و آن هم در مسیر تردد بین خراسان رضوی و شهر دهلاویه خوزستان (مرز چذابه) صادر می شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: متقاضیان یاد شده که قصد سفر زیارتی اربعین دارند می توانند برای دریافت برگه تردد به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در مشهد مراجعه و برگه تردد به دهلاویه را دریافت کنند که برگه تردد یاد شده فقط تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

شرافتی راد افزود: این اتباع خارجی استان در شهر دهلاویه خوزستان پس از ثبت نام، سند مسافرتی مورد تایید دولت عراق دریافت می کنند و می توانند عازم این کشور شده و در مراسم اربعین شرکت کنند.

مطابق اعلام رسمی مسوولان جمهوری اسلامی، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند.

این تعداد در قالب ۵۰۰ هزار تبعه دارای اسناد اقامت، برگه سرشماری و گذرنامه و به همین تعداد مهاجران فاقد مجوز برآورد شده‌اند.

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه شماره ۱۲ خود اعلام کرد: با توجه به درخواست مکرر مشتاقان زیارت اربعین حسینی، آن دسته از مهاجرین مقیم ایران که دارای برگه‌های سرشماری و بازشماری هستند، برابر هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت عراق و ایجاد تسهیلات لازم در کشور می‌توانند با در دست داشتن مدارک قانونی و معتبر خود (برگه سرشماری و بازشماری) به استان خوزستان، شهر دهلاویه، یادمان شهید چمران مراجعه، ثبت نام و نسبت به دریافت سند مسافرتی برای اعزام به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.