فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش،‌ گفت: ما هرگونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم و دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد.

امیر صباحی‌فرد: دشمن روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان ایران ندارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امروز (جمعه،‌ ۱۰ شهریورماه)‌ در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران،‌ گفت: رهبر انقلاب در چند سال اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه به اهمیت و اولویت پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدات هواوفضایی دشمن اشاره فرمودند که وظیفه ما را در دفاع از آسمان ولایت دوچندان می‌کند.

وی افزود: با رجوع به ذهنیت تاریخی انقلاب در می‌یابیم که آمریکا از هیچ جنایتی بر علیه ملت ایران و ضربه زدن به جمهوری اسلامی فروگذار نبوده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران، تصریح کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله در روزهای آغازین پیروزی انقلاب، دخالت مستقیم نظامی در خلیج فارس، هدف قراردادن هواپیمای بی‌دفاع ایرانی در آب‌های خلیج فارس، اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه همه جانبه با هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، تلاش برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در مجامع بین‌المللی، حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات و تلاش برای نفوذ و تهاجم فرهنگی و نابودی هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی بخشی از نمونه‌های جنگ ترکیبی آمریکا و مزدورانش بود. البته آن‌ها این آرزو و هدف را به حول قوه الهی به گور خواهند برد.

وی افزود: رزمندگان پدافند هوایی در صیانت از هوا و فضای کشور و آسمان ولایت تلاش می‌کنند تا پرچم عزیز ایران بر قله‌های تعالی به اهتزاز در بیاورند. بر خود می‌بالیم که در ارتشی خدمت می‌کنیم که فرمانده ما ولی امر مسلمین، کشور ما ایران بزرگ و متمدن، سرمایه اجتماعی ما پشتوانه مردم قدرشناس، سرمایه معنوی ما کارکنان ولایی مومن و معتقد و وظیفه ما فدا شدن برای ملت ایران است.

امیر صباحی‌فرد تاکید کرد: ملت ایران ثابت کرد هر چقدر فشار بیشتر شد در مقابل، انگیزه پیشرفت و تقویت مولفه‌های قدرت ملی نیز افزایش می‌یابد و آن‌ها قادر هستند با تبدیل تهدیدات به فرصت دشمن خود را غافلگیر و شگفت‌زده کنند.

وی ادامه داد: از همین مکان مقدس به دشمنان انقلاب و کشور و نظام اسلامی یادآور می‌شوم که ما را تحت شدیدترین فشارهای تحریم همه جانبه قرار دادید ولی آگاه باشید که نیروی پدافند هوایی ارتش و پدافند هوایی سپاه در خط مقدم دفاعی در حال حاضر در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارند و هر دو نیرو یک ید واحده هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی در عرصه پدافند هوایی، تاکید کرد: ما توانستیم با کار جهادی در طراحی و تولید انواع سامانه‌های موشکی، رادارها، حساسه‌های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی دست پیدا کرده و نیازهای دفاعی خود را در همه زمینه‌ها متناسب با تهدیدات پیشرفته هوا و فضا طراحی و تولید کنیم.

وی افزود: این توانمندی‌ها ما را قادر ساخته تا هرگونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد کنیم. دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد. ما این قدرت رزمی را در رزمایش‌های متعدد و با رصد و پایش مستمر آسمان کشور و ارسال اخطار به پرنده‌های به اصطلاح رادارگریز اثبات کرده‌ایم.

امیر صباحی‌فرد ضمن اشاره مجدد به آمادگی پدافند هوایی در صیانت از آسمان ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنم که نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش برای تامین نیازمندی دفاعی خود در همه بخش‌ها به هیچ کشوری وابسته نیست و در طراحی و تولید سامانه‌های پیشرفته درگیری به خودکفایی رسیده‌ایم که شاخص‌ترین آن‌ها سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ است‌.

وی ادامه داد: این سامانه به همت متخصصان جوان و فرزندان رشید شما در نیروی پدافند هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها پرنده هدف خود را با ابعاد بسیار کوچک در فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتری منهدم کرد و برگ زرینی بر کارنامه پرافتخار این نیرو افزود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که دارای سامانه بومی فرماندهی و کنترل پدافند هوایی پیشرفته است، عنوان کرد: قابلیت‌های سامانه‌های تولید داخل، هم‌تراز با سامانه‌های پیشرفته دنیا و در برخی ویژگی‌ها بالاتر از آن‌ها طراحی و تولید شده‌اند.

امیر صباحی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش و نیروی قدرتمند هوافضای سپاه پاسداران با انجام ماموریت‌های دائمی و ۲۴ ساعته، برگزاری انواع تمرینات و رزمایش‌ها در مقیاس‌های مختلف در طول سال و با تعمیر نگهداری، بهینه‌سازی و نوسازی مستمر تجهیزات و با ایمان راسخ، توان خستگی‌ناپذیر و امید فراوان به آینده پیش رو جزو آماده‌ترین نیروهای مسلح از لحاظ سرمایه انسانی و سامانه هستند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است، دشمن درک کرده که اگر از خط قرمزهای ما عبور کند آن‌گاه با پاسخ سخت و دندان شکن روبرو خواهد شد. لذا؛ به دشمنان هشدار می‌دهم دچار توهم و خطای محاسباتی نشوند و آزموده را مجدداً امتحان نکنند چرا که با قدرت بالاتر و سخت‌تر پاسخ محکم‌تری دریافت خواهند کرد. البته این تهدید نیست بلکه یک واقعیت انکارناپذیر است چون تعدی و تجاوز به حریم کشور خط قرمز ما است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش،‌ تصریح کرد: دشمنان مقدس جمهوری اسلامی ایران باید این تجربه را درک کرده باشند که تقابل بیشتر با ملت قهرمان ایران، آن‌ها را قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته برای مواجهه با هر بی‌عدالتی و زیاده خواهی خواهد کرد.

وی افزود: ما رزمندگان مدافع آسمان کشور در سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی در پیشگاه خداوند متعال و شما ملت شریف ایران با ولی امر مسلمین پیمان می‌بندیم برای دفاع از حریم کشور، عزت و آزادی و حفظ دستاوردهای نظام با حفظ و ارتقای مستمر آمادگی و توان رزمی جان‌ خود را فدای ملت و کشور نماییم.

امیر صباحی‌فرد در پایان خطاب به مردم و نمازگزاران جمعه، گفت: ملت شریف ایران فرزندان شما در در نیروی پدافند هوایی ارتش به پشتیبانی و دعای خیر شما نیازمند هستند. ما را در راه دفاع مقدس از کشور با دعای خیر خود یاری و همراهی کنید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.