رسانه‌های عراق از آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن بصره - شلمچه در روز شنبه (فردا) خبر دادند.

رسانه‌های عراق: عملیات اجرایی خط راه آهن بصره - شلچه روز شنبه آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های عراقی از جمله پایگاه خبری بغداد الیوم نوشتند: کلنگ آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن بصره - شلمچه فردا (شنبه) با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور بر زمین زده خواهد شد.

تا زمان مخابره این خبر، دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق در این خصوص خبری منتشر نکرده است.

پیشتر استاندار خوزستان از سفر نخست وزیر عراق و محمد مخبر معاون رئیس جمهوری به این استان خبر داده بود.

«علی‌اکبر حسینی‌محراب» چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در اهواز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی بیش از ۲ هزار پروژه در هفته دولت گفت: استان خوزستان قرار است در هفته آینده میزبان نخست وزیر کشور عراق باشد که یک رویداد بزرگ خبری برای استان خوزستان به حساب می اید.

ساخت راه‌آهن شلمچه به بصره پروژه‌ای است که نزدیک به ۴۰ سال حتی زمان جنگ تحمیلی علیه ایران درباره آن بحث می‌شد، اما مذاکرات ساخت آن حتی بعد از جنگ هم به جایی نرسید و اکنون در سایه افزایش تعاملات منطقه‌ای هم ایران و هم عراق مصمم به اجرای این پروژه هستند.

بر اساس اعلام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، در پی انجام مذاکرات خارجی برای پیشبرد طرح‌های حمل‌و نقلی، توافق ساخت این مسیر ریلی بعد از ۴۰ سال انتظار به واقعیت پیوست.

این دستاورد حمل‌و نقلی که ذیل سیاست ارتقای روابط با کشورهای منطقه از ابتدای دولت سیزدهم، به دست آمده است شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می‌کند و از عراق هم می تواند از منطقه «بوکمال» به خاک سوریه برسد که اتفاق بزرگی در حوزه توزیع مسافر و بار بین سه کشور رقم می‌خورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.