دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ظرف دو سال گذشته کتابخانه‌های سیار کشور ۵۱ درصد، عضویت در کتابخانه‌ها ۵۱ درصد، اعضا فعال ۱۴۵ درصد و در حوزه امانت نیز ۱۴۱ درصد افزایش داشتیم.

افزایش ۵۱ درصدی کتابخانه‌های سیار و عضویت در کتابخانه‌های کشور در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین از خرم‌آباد، مهدی رمضانی امروز در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان و برخی دیگر از مسوولان استان انجام شد، اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته کتابخانه‌های سیار کشور ۵۱ درصد، عضویت در کتابخانه‌ها ۵۱ درصد، اعضا فعال ۱۴۵ درصد و در حوزه امانت نیز ۱۴۱ درصد افزایش داشتیم.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۱۵ کتابخانه به بهره‌برداری رسید که ۸ کتابخانه آن جدید الاحداث بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه کار ما افتتاح ساختمان نیست بلکه فضا را برای بهره‌برداری آماده می‌کنیم، گفت: پروژه‌هایی که به نماد ناکارآمدی تبدیل شده بود، به نوبت به بهره‌برداری می‌رسند، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هم یکی از این پروژه‌ها بود.

رمضانی اظهار کرد: امروز فاز اول کتابخانه به بهره‌برداری رسید، به دنبال این هستیم که ابنیه فاز دوم را آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

رمضانی بیان کرد: با تکمیل فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خدمات بیشتری ارائه می‌شود.

 وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تراز فرهنگی را در سطح استان افزایش می‌دهد، گفت: در حوزه کتابخانه‌ها باید به کودک و نوجوانان توجه کنیم، به همین دلیل در کتاب‌خانه‌ها فضایی را به کودک و نوجوان اختصاص داده‌ایم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها نقش مهمی در هویت بخشی دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شبکه کتابخوانی جزو کشورهای پیشرو در دنیا است، در منطقه مقام اول، در آسیا جزو چند کشور اول و در دنیا مقام ۱۴ را به خود اختصاص داده‌ایم.

رمضانی با بیان اینکه ما باید طلایه‌دار فرهنگی در منطقه باشیم، تاکید کرد: فرهنگ نه تنها در عرض حوزه‌های دیگر نیست، بلکه اصل حرکت انقلابی اسلامی حوزه فرهنگ است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.