معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت پایه‌گذاری شده توسط امام موسی صدر ۲ شکست خفت‌بار به اشغالگران در لبنان وارد آورد، تاکید کرد که ما برای محافظت از وطن خود، راه ایشان را ادامه می‌دهیم.

مقام حزب‌الله: امام موسی صدر بر مقاومت مسلحانه تاکید داشت / رئیس جمهور تحمیلی را نمی پذیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه به سالگرد ربایش امام موسی صدر اشاره و اعلام کرد، امام موسی صدر دیدگاه جهادی و سیاسی روشنی داشت و در سطح جهادی اولین کسی بود که لبنانی‌ها را به حمل سلاح و تکیه بر منطق مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

مقاومتی که امام موسی صدر پایه‌گذاری کرد صهیونیست‌ها را در جنوب لبنان شکست داد

شیخ دعموش افزود، امام موسی صدر جمله معروفی دارد با این مضمون که «سلاح زینت مردان است». زمانی که ایشان لبنانی‌ها را دعوت به اتخاذ گزینه مقاومت کرد، جنوب لبنان و حتی مزارع شبعا هنوز به اشغال دشمن درنیامده بود و امام موسی صدر در آن زمان درباره مقاومت برای آزادسازی فلسطین و قدس شریف صحبت می‌کرد.

وی تصریح کرد، زمانی که امام موسی صدر دولت لبنان را به تسلیح اهالی جنوب دعوت کرد هنوز یک وجب از خاک لبنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار نگرفته بود. اما رویکرد امام موسی صدر برای دفاع از وطن اینگونه بود و ایشان از دولت لبنان خواست تا ساکنان جنوب را برای دفاع از زمین و کشورشان مسلح کند؛ زیرا از میزان طمع‌ورزی‌های اسرائیل در خاک لبنان آگاهی داشت.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد، ما از امام سید موسی صدر، اصول مقاومت را آموختیم و یاد گرفتیم که زمین‌های اشغال شده خود را با روش مسالمت‌آمیز نمی‌توانیم پس بگیریم؛ بلکه دفاع از سرزمین و حاکمیت خود تنها با شهادت و فداکاری و مقابله مسلحانه با دشمن ممکن می‌شود. اگر مقاومت و جهاد و شهادت و فداکاری رزمندگان آن نبود، امروز لبنان همچنان در اشغال دشمن قرار داشت و کل جنوب و بقاع غربی تبدیل به مستعمره رژیم اشغالگر می‌شد.

شیخ دعموش ادامه داد، مقاومتی که توسط امام موسی صدر پایه‌گذاری و راه آن توسط شهید «عباس موسوی» و شیخ راغب و همه شهدا و مجاهدان کامل شد، همان چیزی است که صهیونیست‌ها را با حالتی شکست‌خورده و تحقیر شده مجبور به خروج بی‌قید و شرط از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ کرد و اهداف آنها را در جنگ جولای ۲۰۰۶ شکست داد. همچنین، این مقاومت است که سالهاست در کنار ارتش لبنان ایستاده و از ملت لبنان در برابر تروریست‌های تکفیری محافظت کرد و آزادسازی دوم را رقم زد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اظهار داشت، امام صدر یکی از کسانی است که بیشترین علاقه را به حاکمیت، ثبات داخلی، صلح مدنی، همزیستی مسالمت‌آمیز و وحدت ملی میان لبنانی‌ها داشت و تفرقه و چنددستگی میان مردم را رد می‌کرد. ما نیز در راه این امام بزرگوار قرار داریم و راه مقاومتی که ایشان پایه‌گذاری کرد را ادامه می‌دهیم تا از کشور و ثروت‌های آن محافظت کنیم.

اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهوری در لبنان روی کار بیاید که اهداف دشمن را اجرا کند

وی در ادامه گفت، ما همچنین هرگز فلسطین و قدس را رها نخواهیم کرد و در سطح داخلی لبنان نیز برای کاهش درد و رنج ملت، محافظت از ثبات لبنان و ساختن کشوری قدرتمند و خالی از فساد که اولویت آن رسیدگی به مشکلات و چالش‌های مردم است، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. متاسفانه یک تیم سیاسی در لبنان وجود دارد که از تجارب شکست خورده خود درس نگرفته و به جای اینکه خواستار روی کار آمدن رئیس جمهوری شود که لبنانی‌ها را متحد کند، صلح مدنی را حفظ و برای نجات کشور تلاش کند، شبانه روز به دنبال فتنه‌انگیزی بوده و رئیس جمهوری را می‌خواهد که در برابر حزب‌الله بایستد. این تیم خواسته یا ناخواسته به دنبال تحقق اهداف دشمن صهیونیستی در لبنان است.

شیخ دعموش تاکید کرد، روشی که تیم مذکور در لبنان پیش گرفته مانع از رسیدن به هرگونه راه حل و اجماع و گفتگو می‌شود و نه تنها لبنان را نجات نمی‌دهد؛ بلکه بحران‌های آن را تعمیق می‌کند. ذهنیت اعضای این تیم، تخریب کشور و نابودی همه امیدها برای حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی لبنان است.

این مقام حزب‌الله در پایان گفت، ما هرگز اجازه نمی‌دهیم، آنگونه که این طرف‌ها می‌خواهند، رئیس جمهوری در لبنان روی کار بیاید که اهداف دشمن را اجرا کند و بستری برای نزاع و جنگ داخلی در کشور باشد. بلکه ما رئیس جمهوری را می‌خواهیم که از وحدت و صلح داخلی محافظت و برای نجات لبنان و خروج آن از بحران تلاش کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.