تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» نوشت: مقام‌های پنتاگون به فکر بازگرداندن بیش از ۴ هزار سرباز آمریکایی اعزام شده به اروپای شرقی هستند.

آمریکا در فکر بازگرداندن نظامیان خود از اروپای شرقی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در اوایل سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) و در بحبوحه نگرانی‌ها از حمله روسیه به اوکراین، اقدام به اعزام نیروهای اضافی این کشور برای کمک به متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا کرد.

بر پایه این گزارش، اهداف این اقدام آمریکا، جلوگیری از حمله روسیه [به اوکراین]، حمایت از متحدانی که نگران سرایت درگیری روسیه با اوکراین در مرزهایشان بودند و تقویت حضور ایالات متحده در منطقه اعلام شده بود.

این رسانه آمریکایی به نقل از سه مقام وزارت دفاع آمریکا نوشت: پنتاگون در مورد بازگرداندن بیش از ۴ هزار سرباز آمریکایی مستقر در اروپای شرقی فکر می کند و برخی از مقام‌های این کشور بر این باورند که حضور این نیروها [در اروپا شرقی] دیگر ضروری نیست.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این سربازان آمریکایی در اوایل سال ۲۰۲۴ به کشورشان بازگردند؛ اما از آنجایی که مقام‌های پنتاگون بررسی می‌کنند که کدام یک از یگان‌ها می‌توانند مأموریت بعدی را بر عهده بگیرند، بحث‌ها درمورد بازگرداندن نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد.

این گزارش می افزاید: برخی از مقام‌های پنتاگون بر این باورند که حضور نیروها در منطقه ضروری نیست و از حمله روسیه جلوگیری نکرده است و این نیروها و منابع مالی می‌تواند در جای دیگری استفاده شود.

به گفته مقام های پنتاگون، سایر مقام‌های نظامی ایالات متحده نیز بر این باورند که تداوم حضور این نیروها [در شرق اروپا] برای نشان دادن حمایت‌ها از ناتو و متحدان و متقاعد کردن روسیه درباره اینکه ایالات متحده از اوکراین روی برنمی‌گرداند، مهم است.

در گرماگرم تنش های روسیه و غرب، تعدادی از سربازان آمریکایی برای تقویت حضور نظامی این کشور در اروپای شرقی مستقر شدند.

جنگ اوکراین که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف های غربی همراه بوده و مسیرهای دیپلماتیک برای برقراری آتش بس از سوی کشورهای غربی بسته مانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.