سفیر ایران در سازمان ملل در ژنو در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر که مدعی شده با توجه به حوادث سال گذشته، «ایران نباید جایگاهی در رهبری اکوسیستم حقوق‌بشر داشته باشد»، نوشت که این سخنانِ نماینده کشوری است که سالانه هزاران نفر از شهروندان آن توسط پلیس این کشور کشته می‌شوند.

سفیر ایران: آمریکا صندلی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را اشغال کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو با انتشار ویدیویی از رفتار خشن و نژادپرستانه پلیس آمریکا با شهروندان این کشور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بیایید با هم نگاهی به یک رژیم معتاد به جنگ که سالانه بیش از هزاران نفر از شهروندانش توسط پلیس این کشور کشته می شوند بیندازیم که هم‌چنان با ناشایستگی یک صندلی در شورای حقوق بشر سازمان ملل اشغال کرده است!

«میشله تیلور» سفیر آمریکا در شورای حقوق بشر اخیرا در توییتی مداخله‌جویانه و با اشاره به نزدیک‌شدن به سالگرد فوت «مهسا امینی» مدعی شد: آمریکا بار دیگر تاکید می‌کند ایران با سابقه وحشتناک حقوق‌بشر جایگاهی در نقش‌های رهبری در اکوسیستم حقوق بشر سازمان ملل ندارد.

اردیبهشت ماه امسال بود که با اعلام رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، بحرینی به عنوان رئیس نوزدهمین اجلاس «مجمع اجتماعی» شورای حقوق‌بشر در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

مجمع اجتماعی ۲۰۲۳ به مدت دو روز در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در ژنو برگزار خواهد شد و قرار است طی دو روز و در قالب جلسات کارشناسی مختلف، کارشناسان، مقامات بین المللی، نمایندگان دولت ها و سازمان های غیردولتی موضوع «نقش علم، فن آوری و نوآوری در ارتقاء حقوق بشر به ویژه در دوره بازیابی از همه گیری کرونا» را مورد بررسی قرار دهند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.