۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 911805

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در شش ماه نخست امسال ۵۳ پروژه آموزشی شامل ۲۷۸ درس آماده شده که تا مهرماه تحویل داده خواهد شد و در این کلاس‌ها حدود ۷ هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز می‌توانند از فضای نو و استاندارد آموزشی استفاده کنند.

 فرسوده بودن ۳ هزار کلاس در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، مجید نسیمی با بیان اینکه از تحویل ۲۷۸ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی خبر داده و اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال ۵۳ پروژه آموزشی شامل ۲۷۸ درس آماده شده که تا مهرماه تحویل داده خواهد شد و در این کلاس‌ها حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز می‌توانند از فضای نو و استاندارد آموزشی استفاده کنند.

وی افزود: این پروژه‌ها به ترتیب شامل ۶ طرح در کلان‌شهر اصفهان، ۱۸ طرح در مناطق روستایی و ۲۹ طرح در سایر شهرستان‌ها می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان درخصوص اعتبار تخصیص یافته به احداث این کلاس‌ها گفت: برای احداث و تکمیل این کلاس‌ها مبلغی بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۵ درصد آن توسط دولت، ۱۷ درصد توسط خیرین، و ۶۸ درصد در قالب مشارکت دولت و خیرین تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان بیش از ۳ هزار کلاس فرسوده هستند، متذکر شد: امسال برای تکمیل مدارس حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش‌بینی شده که امیدواریم از این محل ۵۰۰ کلاس درس را با محل مشارکت و تعهد خیرین مدرسه‌ساز تا آخر سال آینده تکمیل و تحویل دهیم.

ساخت بیش از ۴۰۰ واحد آموزشی در قالب طرح شهید عجمیان

محسن سیستانی معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز با اشاره به طرح شهید عجمیان برای ساخت و نوسازی مدارس گفت: بیش از ۴۰۰ واحد آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی با اولویت مدارس مناطق محروم درحال نوسازی، تعمیرات و شاداب‌سازی و بهسازی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص تجهیز مدارس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات از محل اعتبارات ملی و استانی شامل رایانه، تجهیزات اداری ـ کلاسی، هنرستانی و آزمایشگاهی خریداری و بین مدارس توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.