رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به گفته های اخیر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت تاکید کرد که لبنان نیازی به نصیحت های آمریکا ندارد و اربابان هوکشتاین جلوی لبنان را برای دریافت کمک های اقتصادی پیشنهادی گرفته اند.

حزب الله: لبنان نیازی به نصیحت آمریکا ندارد/ مقاومت آماده مقابله با دشمن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: لبنان نیازی به نصحیت های آمریکا ندارد و ما نیاز به تئوری پردازی بیشتری نداریم، زیرا آمریکا اگر صادق بود که به کمترین وعده های خود به لبنانی ها در خصوص موضوع واردات گاز لبنان از مصر عمل می کرد. به طور قطع، ما به آمریکا دل نبسته و نخواهیم بست.

وی اظهار داشت: آمریکا را دشمن واقعی لبنان و لبنانی ها می دانیم و با سلاح های آمریکا کشتار "قانا" و تمام کشتارهای دیگر روی داد و با هواپیماها و جنگنده ها و سلاح های آمریکا، لبنانی ها به قتل رسیدند و با همین سلاح ها و موشک و امکانات آمریکا است که هر روز فلسطینی ها به قتل می رسند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان افزود: ما نه تنها هیچ گاه به آمریکا دل نبسته و به آن اعتماد نکرده ایم، بلکه معتقدیم که دشمنی آمریکا با لبنان کمتر از دشمنی اسرائیلی ها نیست و شاید شدیدتر هم باشد. ما چنین امری را در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی شاهد بودیم.

شیخ صفی الدین ادامه داد: هوکشتاین فرستاده آمریکا به جای موعظه لبنانی ها در خصوص چگونگی توافق با صندوق بین المللی پول و اینکه جهان چگونه می تواند لبنانی ها را در سطح اقتصادی بپذیرد، تلاش کند و به اربابان خود بگوید که محاصره لبنان را بردارند چرا که آنگاه لبنان بهبود می یابد. البته باید دانست که اربابان هوکشتاین همان هایی هستند که جلوی لبنان را برای استفاده از کمک های پیشنهادی به این کشور در زمینه تامین برق و نظایر آن از جانب جمهوری اسلامی ایران گرفته اند و این آمریکا است که جلوی لبنان را برای جهش اقتصادی گرفته و همانطور که سوریه را محاصره کرده، لبنان را محاصره کرده است.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها مسبب اصلی مشکل امروز سوریه بویژه با توجه به سرقت نفت این کشور و محاصره آن و جلوگیری از سرمایه گذاری کشورهای عربی در سوریه هستند.

شیخ صفی الدین گفت: مقاومتی که خاک لبنان را آزاد کرد، مابقی خاک اشغالی این کشور را نیز آزاد خواهد کرد و همواره آماده دفاع از لبنان در برابر دشمن صهیونیست با هر اندازه تهدیدی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.