معاون تعاون وزیرکار از افزایش ۶۶درصدی تعاونی های دانش بنیان خبر داد و گفت:در گذشته حدود ۱۰۱تعاونی دانش بنیان داشتیم و در حال حاضر۱۶۷ تعاونی دانش بنیان در کشور داریم.

افزایش ۶۶ درصدی تعداد تعاونی‌های دانش‌بنیان در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مسکنی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزای تسنیم؛ با اشاره به حمایت ویژه از تعاونی های دانش بنیان گفت: در حوزه اشتغال یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون داریم.بیش از ۱۰۳هزار فرصت شغلی در سال گذشته و سال قبل تر از آن  در بخش تعاون ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۱۰۱تعاونی دانش بنیان داشتیم و در حال حاضر۱۶۷ تعاونی دانش بنیان در کشور داریم. در تمام خطوط اعتباری دانش‌بنیان‌ها، مشاغل روستایی و تعاونی‌های زنان از طرح‌های مورد توجه ویژه هستند.حدود ۶۶درصد در ثبت و تشکیل تعاونی های دانش بنیان افزایش داشته ایم.

معاون وزیرکار اظهار داشت:  در حالی‌ که صنایع بزرگ به نوعی پیشران اقتصاد کشور هستند، اما این‌ها کسب‌وکارهای کوچک هستند که سهم بسزایی در اشتغالزایی و افزایش تولید و صادرات دارند. داده‌های بخش تعاون  یکی از بزرگ‌ترین بخش‌هایی است که کسب‌وکارهای کوچک را در اختیار دارد، نشان می‌دهد چگونه این بخش در سال گذشته دو برابر دیگر بخش‌های اقتصادی صادرات غیرنفتی داشته است.

مسکنی در ادامه با اشاره به ایجاد گمرک اختصاصی برای تعاونی‌ها گفت: تفاهمنامه همکاری دوجانبه معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گمرک جمهوری اسلامی ایران به امضا رسیده است.  به موجب این تفاهمنامه مبادله و تبادل برخی اطلاعات مورد نیاز بخش تعاون صورت می‌گیرد. بر اساس ضوابط و مقررات خود تصمیم گرفته‌ایم قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ تعاونی در لیست فعالان مجاز اقتصادی خود را تسهیل کنیم که می‌تواند مجموعه‌ای از تسهیلگری‌ها را برای تعاونی‌ها به‌دنبال داشته باشد.

 وی اظهار داشت: اختصاص گمرک اختصاصی و استفاده حداکثری از مسیر سبز در این تفاهمنامه برای تعاونی‌ها و توسعه صادرات آنها پیش‌بینی شده است. با تفاهمنامه‌ای که در چند ماه اخیر منعقد شد, وظایف تسهیلگری و ساده‌سازی فرایند و رویه‌های تجاری به گونه‌ای محقق می‌شود که رشد روزافزون بخش تعاون در کلان اقتصاد تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.