منابع میدانی از درگیری شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های تحریرالشام در حومه حلب و ادلب خبر دادند که طی آن ارتش سوریه موفق به دفع حملات تروریست‌ها شد.

ارتش سوریه حملات تروریست‌های «تحریرالشام» در حومه حلب و ادلب را دفع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در پی تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در محورهای مختلف، شب گذشته منابع از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروه تروریستی «تحریرالشام» در حومه حلب و ادلب خبر دادند.

المیادین به نقل از منابع میدانی در این زمینه گزارش داد که روز گذشته درگیری‌های شدیدی در حومه جنوبی ادلب و غرب حلب میان ارتش سوریه و تروریست‌های تحریرالشام رخ داد؛ جایی که تروریست‌ها حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه ترتیب دادند که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه‌ای موفق به دفع این حملات شد.

بر اساس این گزارش، در جبهه «الملاجه» در جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب نیز درگیری‌های شدیدی رخ داد که طی آن تروریست‌ها با پشتیبانی نیروی توپخانه‌ای هیئت تحریرالشام حملات شدیدی علیه مواضع ارتش سوریه آغاز کرده بودند.

منابع میدانی اعلام کردند که این جبهه شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی آن برای بازگرداندن تل الملاجه و تامین امنیت جبهه آن در محور این شهر است که همچنان تحت کنترل ارتش قرار دارد و تروریست‌ها سعی داشتند با انفجار یک تونل در اطراف آن، کنترل این منطقه را به دست بگیرند اما موفق نشدند.

همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه از طریق هواپیماهای شناسایی، محل استقرار تروریست‌ها و خطوط تدارکاتی آنها را رصد کرده و سپس مجموعه‌ای از حملات هوایی را انجام داد. منابع محلی اعلام کردند که ده‌ها تروریست در جبهه تل الملاجه در حمله ارتش سوریه کشته و زخمی شده‌اند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که جبهه الملاجه هنوز شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و تروریست‌هاست؛ جایی که عناصر وابسته به هیئت تحریرالشام تلاش دارند از پیشروی ارتش سوریه به تل الملاجه جلوگیری کنند اما موفق نشده‌اند.

این تحولات میدانی در حومه حلب و ادلب هم‌زمان بود با کمین هیئت تحریرالشام برای ارتش سوریه در جبهه «الصراف» در حومه شمالی لاذقیه که طی آن گروهک‌های کوچک تروریستی وابسته به تحریرالشام مسئول نفوذ به مواضع ارتش سوریه در این منطقه بودند و درگیری‌های شدیدی میان آنها و سربازان سوری رخ داد.

همچنین هیئت تحریرالشام حملات شدیدی علیه مواضع ارتش سوریه در محور غربی حلب انجام داد که در پی آن درگیری‌های شدیدی در محورهای کفرتعال و کفرعمه و هنگ 46 به وقوع پیوست. عناصر تروریستی در تلاش هستند تا مجددا کنترل مناطقی که ارتش سوریه به اختیار خود درآورده را به دست بگیرند.

منابع میدانی گزارش دادند که ارتش سوریه با انجام حملات موشکی گسترده به سمت خطوط تدارکاتی تروریست‌ها، تلاش آنها برای پیشروی را ناکام گذاشت. درحالی است که درگیری‌ها در مناطق مذکور همچنان با شدت دنبال می‌شود اما کل مناطق همچنان در اختیار ارتش سوریه قرار دارد.

برخی منابع آگاه درباره علت آغاز این حملات شدید هیئت تحریرالشام علیه ارتش سوریه اعلام کردند که «ابومحمد الجولانی» سرکرده این گروه تروریستی تلاش دارد بعد از وضعیت نابسامانی که تحریرالشام و شخص الجولانی پیدا کرده و موجب ناآرامی در داخل این گروه تروریستی شده، مجددا توجهات را به سمت خود جلب کرده و نشان دهد که هنوز هم قادر به ایجاد تغییرات میدانی هست.

این منابع تصریح کردند، هیئت تحریرالشام در حال حاضر در وضعیت فروپاشی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد و برای منحرف کردن توجهات از اوضاع آشفته خود سعی در شعله‌ور کردن جبهه‌ها دارد و هیچ کارتی جز حمله به مواضع ارتش سوریه برای آن باقی نمانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.