جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۱.۸ میلیون خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی تاکنون خبر داد.

ارائه بیش از ۱.۸ میلیون خدمت به زائران اربعین/ هشدارهای هلال احمر برای موج بازگشت از عتبات

 ستاد اربعین جمعیت هلال احمر کشورمان در ششمین اطلاعیه خود به تشریح خدمات امدادی و درمانی ارائه شده به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور پرداخت.در متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر آمده است:‌« جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی (ع) در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کند. در این راستا، از ۲۷ مرداد تا ۱۳ شهریور، در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۹۷ خدمات امدادی و درمانی در داخل و خارج از کشور، ارائه شده است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌« با توجه به پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای ۹گانه شرقی و غربی داخل کشور، از ٢٧ مرداد تا ساعت شش صبح امروز ۱۳ شهریور، ۱۱۰ هزار و ۶۵۵ نفر از زائران که به سمت مرزهای غربی کشور و ورود به خاک عراق در تردد بوده‌اند، از خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند. همچنین با فعالیت مراکز درمانی ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر در شهرهای زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی - از ۲۷ مردادماه تا ۱۳ شهریور- کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، ۷۴۷ هزار و ۹۷۲ ویزیت تخصصی و عمومی، به زائران در شهرهای نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، سامرا و کاظمین ارائه داده‌اند. در این مدت زمان در مجموع یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۴۲ خدمات برون مرزی، ارائه شده است.»

برابر آنچه که جمعیت هلال احمر در اطلاعیه خود منتشر کرده، آمده است:« درحال حاضر در موج بازگشت زائران با احتمال افزایش تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم که برای حفظ سلامت آنها، رعایت یکسری نکات ضروری است. از جمله اینکه در هنگام رانندگی برای حفظ تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی، از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری شود. همچنین برای پیشگیری از حوادث رانندگی، لازم است که همیشه با سرعت مجاز رانندگی شود. رانندگان باید توجه داشته باشند که در صورت احساس خواب آلودگی بلافاصله خودرو را متوقف و استراحت کنند. به ازای هر دو ساعت رانندگی،  ١٥ دقیقه استراحت لازم است. همراهان راننده نیز باید دائماً وی را زیر نظر داشته باشند و در صورت مشاهده آثار خستگی مانند تند پلک زدن و خمیازه کشیدن حتماً وی را مجبور به استراحت کنند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.