مسئول اطلاع رسانی فرودگاه بین المللی نجف اشرف امروز دوشنبه، شمار پروازهای ورودی و خروجی طی ۱۷ روز را اعلام کرد.

چه تعداد زائر از طریق فرودگاه نجف برای اربعین رفته‌اند؟

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری عراق، منابع فرودگاهی در نجف اشرف امروز دوشنبه، به شمار پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه طی روزهای گذشته اشاره کردند.

حسین حلبوص، مسئول اطلاع رسانی فرودگاه بین المللی نجف اشرف به خبرگزاری عراق اعلام کرد: از ۱۸ آگوست ۲۰۲۳ تا امروز دوشنبه، هزار و ۲۲۶ پرواز از کشورهای مختلف عربی و اسلامی به فرودگاه نجف انجام شده است.

مسئول اطلاع رسانی فرودگاه بین المللی نجف در ادامه به شمار افرادی که از طریق فرودگاه بین المللی نجف وارد عراق شده اند، اشاره و بیان کرد: ۱۸۲ هزار و ۸۷ نفر از طریق فرودگاه نجف برای اربعین وارد عراق شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین ۹۰ هزار و ۱۱۲ نفر عراق را از طریق این فرودگاه ترک کرده اند.

این در حالی است که ساعاتی قبل هم وزارت کشور عراق اعلام کرد که حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ابتدای مراسم اربعین وارد عراق شده اند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: کمیته عالی امنیتی تامین امنیت مراسم اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق به فعالیت خود در همه مناطق و مسیرهای زائران به سمت کربلا و آماده باش کامل اطلاعاتی، امنیتی وخدماتی ادامه می دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه های مرزی عراق شامل، المنذریه، زرباطیه، الشیب، شلمچه، سفوان، مندلی، کرکوک، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف و فرودگاه بصره، تسهیل شده است.

وزارت کشور عراق بیان کرد: ۸ هزار و ۴۷۸ خودرو و ۱۳۲ هزار و ۸۷۹ زائر جدید وارد عراق شده اند و با این احتساب، شمار کل زائران خارجی اربعین ۳ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۹۵۹ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.