یک شهید و یک زخمی دیگر در حمله صهیونیست‌ها به شمال کرانه باختری

یک شهید و یک زخمی دیگر در حمله صهیونیست‌ها به شمال کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های فلسطینی صبح امروز سه‌شنبه خبر دادند که حمله بامداد امروز نظامیان رژیم موقت اسرائیل به اردوگاهی نزدیک به شهر طولکرم (شمال غرب کرانه باختری) یک جوان فلسطینی را به شهادت رسانده است. 

روزنامه «القدس» چاپ قدس اشغالی در وبسایت خود نوشت: «صبح امروز سه شنبه در پی یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه نور شمس در طولکرم یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله، شهید و یک جوان مجروح شد».

به گفته منابع پزشکی، جوان فلسطینی که به شهادت رسیده «عاید سمیح ابو حرب» نام داشت و بیست و یک سالش بود که به دلیل اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید. یک جوان دیگر نیز از ناحیه سر مجروح شده و جراحت او خطرناک است. 

نیروهای اشغالگر بامداد امروز به اردوگاه آوارگان نور شمس در نزدیکی طولکرم یورش بردند. چند دستگاه بلدوزر نیز اقدام به تخریب زیرساخت‌های اردوگاه مثل مسیر ارتباطی و همچنین اقدام به تخریب چند دستگاه خودرو کردند. 

در پی این یورش، برخی جوانان فلسطینی اقدام به تقابل با نیروهای اشغالگر رژیم موقت کردند. از جمله اقدامات تقابلی، منفجر شدن چند بسته انفجاری در نزدیکی ادوات نظامی صهیونیستها بود که همراه تیراندازی متقابل رخ داد. 

در پی این حمله مدارس در اردوگاه نور شمس و اردوگاه طولکرم امروز تعطیل شد. روز گذشته نیز، نظامیان رژیم موقت به اردوگاه جنین حمله ور شدند که در جریان آن درگیری شدیدی با جوانان فلسطینی رخ داد. وبگاه خبری شهاب فلسطین نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در اطراف و ورودی اردوگاه جنین گزارش می‌شود و نیروهای مقاومت توانستند یک پهپاد اشغالگران را ساقط کنند.

از ابتدای سال جاری میلادی (دی ماه ۱۴۰۱) حدود ۲۵۰ فلسطینی به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. مرکز فلسطینی «معطی» که گزارش تجاوزها و حملات رژیم صهیونیستی را مستندسازی میکند گزارش کرد که فقط در ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور) ۲۱ فلسطینی شهید شدند که شش نفرشان کودک (افراد زیر ۱۸ سال) بودند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.