وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد، از اصلاح اساسی سازمان های بین‌المللی با هدف افزایش تاثیر و فراگیرتر شدن آنها حمایت می‌کند.

درخواست آلمان برای اصلاح نهادهای بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی در کنفرانسی بین‌المللی در شهر برلین ادعا کرد، از اصلاحات اساسی در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و گروه ۲۰ با هدف فراگیرتر و تاثیرگذارتر ساختن آنها حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بائربوک در این سخنرانی اظهار کرد، جهان دستخوش تغییراتی چشمگیر شده و به همین دلیل نهادهای بین‌المللی باید خودشان را با واقعیت‌های جدید تطبیق دهند.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه سخنرانی خود ادعا کرد: «ما نمی‌خواهیم قدرتی باشیم که به وضعیت موجود بچسبیم. ما می‌خواهیم به دقت نگرانی‌های شرکای خود را شنیده تا نظم بین‌المللی را هر چه بیشتر توسعه دهیم.»

بائربوک همچنین با گفتن اینکه ساختار شورای امنیت سازمان ملل آخرین بار حدود ۶۰ سال قبل اصلاح شده است بیان داشت، از آن زمان تا کنون ده‌ها کشور در قاره های آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا به استقلال رسیده‌ و به دنبال ایفای نقش بیشتر در عرصه بین‌المللی هستند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: «این کشورها به درستی خواستار سهم بیشتر و جایگاه مناسب در صحنه بین‌المللی هستند. ما همچنین نیازمند اصلاحات در نهادهای مالی بین‌المللی، نهادهای حوزه بهداشت و سلامت و سازمان‌هایی در فرمت‌های دیگر همچون گروه ۲۰ هستیم.»

بائربوک همچنین درخواست کرد که اتحادیه آفریقا نیز باید یک کرسی در گروه ۲۰ داشته باشد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین مدعی شد، کشورش آماده است تا در راستای رسیدگی به چالش‌های جهانی نقش فعال‌تری در صحنه بین‌المللی در ضمن همکاری با شرکای جدید و سنتی خود ایفا کند.

بائربوک اظهار کرد: «اگر ما می‌خواهیم همچون بازیکنی قابل اعتماد در تیم، بازیکنی که تنها در حاشیه نایستاده و خواستار شکل دادن به بازی است، باشیم، باید همواره شجاعت از نو شروع کردن را داشته باشیم و حتی اگر که موفقیتمان مسلم نباشد از پشتکار دست بر نداریم.»

این دیپلمات ارشد دولت آلمان ادعا کرد:‌ «نمی توانیم تنها با مشاهده کوچکترین مقاومت تسلیم بشویم و کنار بنشینیم. چون در آن صورت دیگران این شکافها را ضد ارزشها و ضد منافع ما پر می‌کنند.»

بائربوک در حالی از ضرورت اصلاح نهادهای بین‌المللی صحبت می‌کند که کشورش همراه با دیگر شرکای غربی در مجامع بین‌المللی مختلف تنها در راستای پیشبرد منافع و به اصطلاح ارزشهای مدنظر غربی ها، نادیده گرفتن منافع، ارزشها و نگرانی های امنیتی مشروع کشورهای دیگری که متحد غرب نیستند و تلاش برای حفظ نظام تک قطبی بر مبنای هژمونی غربی، عمل کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.