فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام اربعین امسال، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۴ میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده‌اند.

سردار رادان: ۴ میلیون زائر اربعین از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شدند

به گزارش قدس آنلاین، سردار  احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، صبح سه‌شنبه در نقطه صفر مرزی مهران در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز همایش بزرگ اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تاکنون ۴ میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده و همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به خاک کشور وارد شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز مهران از  اصلی ترین مرزهای مسیر تردد زوار است از این تعداد تردد مذکور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خروج سهم این مرز بوده است. 

فرمانده کل انتظامی فراجا با اشاره به اینکه، بیشترین تردد در مزرهای شش‌گانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، باشماق و تمرچین است، ادامه داد: امسال حضور عموم مردم در اربعین باعث خلق حماسه ای دیگر از ملت ایران اسلامی شد و بنا بر تجربه سال های پیش در این حماسه موج بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.

سردار رادان تاکید کرد: در اربعین سال جاری با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در رابطه با تردد زائران تاکنون هیچگونه ورود و خروج غیرقانونی شامل اتباع ایرانی و غیر ایرانی از مرزهای شش‌گانه مشاهده و گزارش نشده است. 

فرمانده فراجا به تصادفات جاده‌ای هم اشاره کرد و گفت: در اربعین سال جاری تاکنون تلفات و تصادفات جاده‌ای ۳۱ درصد کاهش داشته است و این نشان دهنده توجه و اهتمام رانندگان به توصیه های پلیس و رعایت قوانین رانندگی است.

سردار رادان تصریح کرد: همچنین شرایط ورود زائران به داخل خاک عراق با رایزنی  وزرای دو کشور ایران و عراق فراهم شد و گره های ترددی در سال های گذشته رفع شد.

این مقام انتظامی گفت: امسال نزدیک به ۳ میلیون درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی جهت شرکت در اربعین ثبت شد که از این مقدار تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مربوط به گذرنامه های زیارتی بود و ۸۰ درصد متقاضیان صدور گذرنامه از نرم افزار پلیس من استفاده کردند و تمام این عزیزان گذرنامه های خود را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.