رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۵ هزار ویزا به صورت رایگان برای افغانستانی‌های مستقر در کشور خودشان صادر شده که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها به سمت چذابه منتقل شدند.

صدور ۲۵ هزار ویزای رایگان برای زائران افغانستانی

به گزارش قدس خراسان، علی فخاری در خصوص ورود زائران افغانستانی اربعین به کشور، اظهار کرد: زائران افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده و در موکب سردار سلیمانی از آن‌ها پذیرایی به عمل می‌آید و از همان مرز دوغارون با حمل و نقل عمومی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده به سمت مرز چذابه و برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) منتقل می‌شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار زائر به خاک ایران آمدند و تقریبا ۱۵ هزار زائر دیگر مانده که به سمت کربلا مشرف شوند، اضافه کرد: با توجه به اینکه عراق تنها در این ایام به افغانی‌هایی که در کشور خودشان هستند ویزا می‌دهد؛ به همین دلیل مجبور هستند در این ایام خود را به کربلا برسانند و اگر اربعین هم تمام شود پس از آن نیز می‌توانند در کربلا به مدت یک هفته تا ۱۰ روز حضور داشته باشند و مانند ایرانی‌ها نیستند که هر زمان اراده کردند ویزا دریافت و به سمت کربلای معلی مشرف شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و در این ایام برای افغانستانی‌های ساکن افغانستان ویزا صادر نشد و حتی آن‌ها تا مرز عراق هم پیش رفتند اما نتوانستند به کربلا بروند و همین مسیر را به قصد کشور خودشان برگشتند، ادامه داد: تاکنون ۲۵ هزار ویزا به صورت رایگان برای افغانی‌های مستقر در کشور خودشان صادر شده که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها به سمت چذابه منتقل شدند.

فخاری افزود: ایاب و ذهاب زائران افغانستانی نیز با اتوبوس، مینی‌بوس و ون صورت می‌گیرد که با نرخ مصوب و متناسب با نیاز به زائران امام حسین(ع) خدمات می‌دهیم. زائران افغانستانی می‌توانند برای رفتن به کربلا به مشهد بیایند و از آنجا به مرز چذاب منتقل شوند و یا اینکه می‌توانند به صورت مستقیم راهی مرز چذابه شوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۲ شهریورماه حدود ۱۱۵۰ زائر و ۱۳ شهریورماه قریب به ۲۰۰۰ زائر را برای زیارت امام حسین(ع) به مرز چذابه منتقل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی خدماتی مانند پذیرایی را برای زائران افغانستانی در نظر گرفته و بهداشت و درمان، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مرز دوغارون مستقر هستند. همچنین از طریق آستان قدس رضوی، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی بسته‌های فرهنگی برای زائران در نظر گرفته شده است. ما در این مرز غرفه کودکان را هم داریم که به آن‌ها جوایزی را اهدا می‌کنیم.

فخاری در خصوص برنامه‌هایی که برای دهه پایانی صفر در نظر دارند، بیان کرد: ما در دهه‌ آخر صفر حضور کاروان‌های پیاده و سواره از کل کشور را خواهیم داشت که از آن‌ها میزبانی می‌کنیم. همچنین از میدان ضد تا حرم مطهر رضوی مسیر بهشت را خواهیم داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی عنوان کرد: جمعیت خدمت‌گذاران هیئات مذهبی به پشتیبانی کاروان پیاده می‌پردازند و در زمینه اسکان، پذیرایی، توزیع و هماهنگی نان فعالیت می‌کند. همچنین مراسم جاماندگان اربعین در تمامی شهرستان‌ها در روز اربعین نیز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.