وزیر آموزش و پرورش فرانسه از بی توجهی ده‌ها دانش آموز مسلمان به قانون محدودیت پوشش اسلامی در اولین روز بازگشایی مدارس در فرانسه خبر داد.

بی توجهی ده‌ها دانش آموز مسلمان فرانسه به قانون ممنوعیت پوشش اسلامی

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، وزیر آموزش و پرورش فرانسه تایید کرد که ده‌ها دانش آموز مسلمان به قانون ممنوعیت پوشش اسلامی توجهی نکردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی «لوپوئن»، «گابریل آتال» وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز سه شنبه از مقاومت شمار قابل توجهی از دانش آموزان مسلمان فرانسه با قانون ممنوعیت پوشش اسلامی  در مراکز آموزشی خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه اظهار داشت: « 298 دانش‌آموز روز دوشنبه با وجود ممنوعیت پوشش اسلامی (عبا) در مدارس ، با این پوشش در مدارس حاضر شدند و 67 دانش‌آموز از تغییر آن خودداری کردند.»

به گفته وی، کسانی که برابر این ممنوعیت مقاومت می کنند در شهرهای کوچکتر ادامه تحصیل خواهند داد.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز دوشنبه گفت که مقامات این کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه را در زمینه منع پوشش اسلامی از جمله عبا زیر نظر دارند.

دولت  فرانسه اخیرا اعلام کرد که پوشیدن عبا را در مدارس ممنوع می‌کند. دولت فرانسه پیششتر استفاده از روسری را ممنوع کرده بود. این ممنوعیت، شامل پوشیدن عبا برای پسران و دختران محصل مسلمان است. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که اقدامات متعددی را علیه مسلمانان به کار بسته است.  

حدود ۴۵۰۰۰ مدرسه در فرانسه وجود دارد و ۱۲ میلیون دانش آموز روز دوشنبه به مدرسه باز گشتند. جناح چپ تندرو دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را متهم کرده که با ممنوعیت عبا تلاش می‌کند با حزب دست راستی «مارین لوپن» رقابت کند.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است.

اسلام‌هراسی، در نتیجه تحولات متعدد در سطح روابط تاریخی بین جهان اسلام و غرب از یک سو و در سطح تحولات معاصر در جوامع اسلامی و کشورهای غربی از سوی دیگر، ایجاد شده است. این اصطلاح از اوایل قرن ۲۰ پدیدار شد اما در عمل، پیش از آن نیز وجود داشت. 

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.