معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

بیش از ۲۷ هزار تن محصولات دامی از خراسان رضوی به ۴۰ کشور دنیا صادر شده است

به گزارش قدس خراسان، محمود قربان‌زاده در خصوص صادرات فرآورده‌های دامی از استان اظهار کرد: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) شامل انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی از قبیل تخم مرغ خوراکی، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام، طیور و آبزیان، فرآورده‌های لبنی، پشم، کرک و موی بز و گوسفند، وت‌بلو، سالامبور، جوجه یک‌روزه شتر مرغ، پولت تخمگذار و غیره به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در همین مدت ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم محصولات مرتبط با دامپزشکی شامل انواع نهاده‌های دام و طیور از جمله جو، کنجاله آفتابگردان، کنجاله گلرنگ و تفاله نشاسته و همچنین فرآورده‌های خام دامی از جمله پشم گوسفند و شیر خشک جانشین‌شونده از مبدا ازبکستان و قزاقستان وارد شده است.

وی در خصوص ضبط و معدوم‌سازی فرآورده‌های دامی عنوان کرد: از ابتدای سال ۷۸۹ هزار و ۴۹ راس دام به وزن ۲۷ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم گوشت، کشتار و در همین مدت یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۷۱ کیلو فرآورده، ضبط و ۱۶۵ هزار و ۶۵۶ کیلو فرآورده دامی معدوم شده است.

قربان‌زاده با اشاره به آمار جوجه‌ریزی استان تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی در ۵ ماهه اول سال جاری در استان، ۴۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۵۱ قطعه بوده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۵۵ بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: میزان جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۶۹۶ قطعه افرایش پیدا کرده که نشان‌دهنده رشدی ۹ درصدی است.

وی در خصوص برنامه نظارت اداره کل دامپزشکی در دهه پایانی صفر گفت: برنامه نظارت ما در قالب ۴۶ اکیپ ثابت و ۶۲ اکیپ سیار شامل ۵۴ دامپزشک، ۸۷ بازرس کاردان و کارشناس و ۴۰ ناظر شرعی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.