رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا راهکارهایی برای تشخیص کارتخوان‌های تقلبی بیان کرد.

چگونه کارتخوان‌های تقلبی را تشخیص دهیم؟/ تفاوت دستگاه‌های کارتخوان با اسکیمرها

سرهنگ علی محمد رجبی؛ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اظهار کرد: هموطنان به‌ویژه زائران اربعین که این روزها در کنار جاده‌ها یا رستوران‌های بین راهی خرید انجام می‌دهند باید دقت کنند دستگاهی به نام اسکیمر وجود دارد که شبیه کارتخوان است؛ این دستگاه می‌تواند کارت‌های بانکی را کپی کند و بعد از اینکه فرد از محل دور شد حسابش را خالی کند.

وی افزود: مهم‌ترین تفاوت دستگاه‌های کارتخوان با دستگاه‌های جعلی که همان اسکیمر نام دارند، این است که صفحه نمایش دستگاه‌های کارتخوان روشن است، یعنی هنگامی که کارت را می‌کشید قبل از اینکه بخواهید رمز را وارد کنید صفحه نمایش آن روشن می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ادامه داد: اما دستگاه‌های جعلی (اسکیمر) صفحه نمایششان بعد از کشیدن کارت خاموش است و فرد با وارد کردن رمز شما، در واقع اطلاعات کارت شما را کپی می‌کند تا بعد از اینکه شما از محل دور شدید بتواند حساب شما را خالی کند.

سرهنگ رجبی به راهکارهایی برای جلوگیری از کپی شدن کارت‌های بانکی اشاره و بیان کرد: تا جایی که می شود کارت را خودتان در دستگاه کارتخوان بکشید تا در گام نخست بتوانید چک کنید آن دستگاه کارتخوان واقعی است یا دستگاه کپی.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکان کشیدن کارتخوان نبود؛ رمز را حتما خودتان وارد کنید تا فرد کلاهبردار نتواند به رمز کارت شما دست پیدا کند (اگر فردی که کارت را کپی می‌کند، رمز شما را نداشته باشد امکان خالی کردن حساب نیست).

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.