معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اتحاد بی‌سابقه همه فلسطینی‌ها در تقابل با دشمن اشغالگر تاکید کرد که مقاومت در کرانه باختری با همه قدرت ادامه دارد و توسعه مقاومت اولویت مردم و گروه‌های فلسطینی است.

صالح العاروری: کرانه باختری در راس تقابل با دشمن صهیونیستی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنانی درباره گسترش مقاومت و تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری اعلام کرد، جنبش حماس در عرصه مقاومت در کرانه باختری حضور دارد و این سیاست حماس، جدید نیست و بر اساس ملاحظات مربوط به منافع مقاومت پیش می‌رود.

حماس ستون فقرات مقاومت فلسطین است

العاروری در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت، حماس امروز ستون فقرات مقاومت را تشکیل می‌دهد و ورود علنی این جنبش به عرصه مقاومت تاثیر زیادی بر محیط آن (مقاومت) خواهد داشت و همچنین پیامی قوی با خود دارد مبنی بر اینکه مقاومت دارای یک رهبری سیاسی آگاه دارد که برای تحقق اهداف آن تلاش می‌کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، مقاومت هدف سیاسی نیز دارد و جنبشی با وزن و قدرت حماس که شعار مقاومت برای آزادی و محافظت از مقدسات را با خود دارد، برای تحقق هدف سیاسی مقاومت نیز تلاش می‌کند. می‌بینیم که مقاومت در شمال کرانه باختری به شکل فزاینده و سریع رشد کرده تا رژیم اشغالگر را مجبور به عقب‌نشینی کند.

وی تاکید کرد، مقاومت در اردوگاه جنین و شهر قدیمی نابلس ریشه تاریخی دارد و مقابله با توطئه‌های راست‌افراطی‌های صهیونیست که همه مناطق کرانه باختری را هدف قرار داده و قصد یهودی‌سازی آنها را دارند، با شدت ادامه خواهد داشت و گسترش پیدا می‌کند. تلاش برای توسعه کار مقاومت، اولویتی برای حماس و سایر گروه‌های مقاومت بوده و رسیدن به قدرتی که توانایی آسیب رساندن به دشمن و فرسوده کردن آن را به ما دهد، از اهداف اصلی مقاومت است تا دشمن را مجبور کنیم حقوق ملی و سیاسی فلسطینیان را به رسمیت بشناسد.

توسعه مقاومت اولویت مردم و گروه‌های فلسطینی است

صالح العاروری گفت، بنابراین توسعه و گسترش مقاومت یک هدف و اولویت اصلی برای فلسطینیان است که برای تحقق آن باید همه امکانات و ظرفیت‌های موثر خود را به کار بگیریم. مقاومت در کرانه باختری در خلال دوره گذشته و با وجود شرایط بسیار دشوار و امکانات کم در نتیجه محاصره سنگین امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر، گسترش پیدا کرده و اراده جوانان فلسطینی در کرانه باختری بسیاری قوی بوده و بر هر مانعی غلبه می‌کند.

پیشرفت‌های مقاومت خارج از چارچوب محاسبات اشغالگران است

این رهبر حماس افزود، امروز می‌بینیم که نسل‌های جوان مقاومت همه تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت مقاومت به کار گرفته‌اند و این اراده در میان فلسطینی‌ها همواره وجود داشته است. پیشرفت‌هایی که مقاومت از خود نشان می‌دهد همواره خارج از چارچوب محاسبات رژیم اشغالگر قرار دارد. الگوی توسعه مقاومت در کرانه باختری ثابت می‌کند که اراده فلسطینیان هرگز شکست نمی‌خورد و بنابراین مقاومت در کرانه باختری راه خود را ادامه داد و در مقابل دشمن خواهد ایستاد.

وی در ادامه به هماهنگی بالا میان جنبش حماس و تشکیلات نظامی مقاومت اشاره و تاکید کرد که گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) در شهرهای جنین و نابلس و طولکرم فعال هستند و در کنار سایر رزمندگان مقاومت با دشمن مبارزه می‌کنند. همچنین تعداد زیادی از عملیات‌های پیشرفته ضد صهیونیستی در این مناطق توسط رزمندگان عزالدین القسام اجرا شده است.

صالح العاروری با اشاره به سیاست جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان برای حفظ بازدارندگی این رژیم که نتیجه آن شهادت ۲۰۰ فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بوده، گفت، ملت فلسطین در طول تاریخ بهای زیادی برای پس گرفتن سرزمین خود و آرمان فلسطین پرداخت کرده‌اند. اکنون همه عرصه‌های فلسطین در مقابله با دشمن اشغالگر متحد شده و شاهد یک مقاومت یکپارچه و هماهنگ در کرانه باختری و نوار غزه و سایر مناطق فلسطین در برابر صهیونیست‌ها هستیم.

کرانه باختری در راس تقابل با دشمن قرار دارد

این مقام حماس تاکید کرد، رهبری مقاومت نقش‌های مکمل خود را به منظور ایجاد فضایی جهت فشار بر دشمن برای مجبور کردن آن به عقب‌نشینی، ایفا می‌کند. امروز کرانه باختری در راس تقابل با دشمن قرار دارد؛ زیرا تنها یک نبرد برای نابود کردن پروژه شهرک‌سازی رژیم اشغالگر و مجبور کردن این رژیم به عقب‌نشینی کافی نیست و بنابراین صهیونیست‌ها در یک نبرد فرسایشی در کرانه باختری گرفتار شده‌اند.

وی ادامه داد، این روند تقابل با دشمن در کرانه باختری به لطف حمایت‌ها در داخل و خارج فلسطین از مقاومت، پروژه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را نابود کرده و سران دشمن و کابینه راست‌افراطی آن را مجبور به عقب‌نشینی از نقشه‌های خود در یهودی‌سازی کرانه باختری می‌کند.

سیاست ترورها مقاومت را متوقف نمی‌کند

صالح العاروری درباره تهدیدات اخیر مقامات صهیونیست مبنی بر ترور رهبران مقاومت فلسطین اظهار داشت، رژیم صهیونیستی کارنامه‌ای مملو از جنایت علیه فرزندان ملت فلسطین دارد و نظریه‌ای تحت عنوان «کشتار برای بازدارندگی» ترسیم کرده است. ما در رهبری جنبش حماس آماده‌ایم تا هر بهایی که لازم است برای دفاع از فلسطین بپردازیم و با هرآنچه که در اختیار داریم برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و اراضی آن تلاش می‌کنیم. دشمن پیشتر نیز رهبران مقاومت از جمله شیخ «احمد یاسین» بنیان‌گذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را ترور کرده اما مقاومت هرگز متوقف نشده است.

هدف از نبرد چندجبهه‌ای بازگرداندن نقش امت اسلامی در آزادسازی فلسطین است

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود به سناریوهای مربوط به جنگ چندجبهه‌ای علیه رژیم اشغالگر اشاره و تاکید کرد که هدف از این نبرد بازگرداندن نقش امت اسلامی در آزادسازی فلسطین است. نبرد در فلسطین در برابر پروژه‌ای است که غرب با همه توان خود از آن حمایت می‌کند و همچنین شاهد نقش فعال آمریکا برای از بین بردن مقاومت هستیم و آمریکا با همه توان همچنان از پروژه صهیونیستی حمایت می‌کند.

صالح العاروری تاکید کرد، ما منتظر نخواهیم ماند تا جامعه جهانی کاری برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین انجام دهد؛ زیرا جهان اکنون توسط یک قدرت ریاکار به رهبری آمریکا و اروپا مدیریت می‌شود. آنها ده‌ها میلیارد دلار به بهانه «دفاع از آزادی ملت اوکراین» در جنگ با روسیه به اوکراینی‌ها داده‌اند و با انواع سلاح‌های پیشرفته ار آنها حمایت می‌کنند اما در فلسطین که از ۷۵ سال گذشته تحت اشغال قرار دارد و ده‌ها قطعنامه درباره آن صادر شده، هرگز ندیده‌ایم که سازمان‌های بین‌المللی کاری برای احقاق حق ملت ما انجام دهند.

این مقام ارشد حماس گفت، بنابراین باید یک مسیر واقعی و عملی برای ملت فلسطین و نیروهای مقاومت در جنگ چندجبهه‌ای علیه دشمن اشغالگر شکل بگیرد و امت اسلامی و ملت‌ها و نیروهای آن نقش عملی خود را در این زمینه ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.