نماینده مجلس با اشاره به اینکه تدابیر هلال احمر در ایام اربعین جهادی بوده است، گفت: همچنین هلال‌احمر حمایت دارویی خوبی از زائران داشت.

اقدامات جهادی و حمایتی هلال‌احمر برای زائران اربعین

نشست مشترک نمایندگان مجلس با رئیس و اعضای جمعیت هلال احمر درباره اقدامات هلال احمر در ایام اربعین در عراق برگزار شد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه تدبیر جمعیت هلال احمر عالی بوده و جهادی عمل کردن هلال احمر مشهود است، گفت: هلال احمر حمایت دارویی خوبی داشته و پراکندگی و توزیع دارو مناسب و دسترسی دارویی خوب بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاق خوب حضور پزشکان متخصص ادامه داد، ابتکار عمل در استفاده از این ترن‌ها و رزیدنت‌ها به عنوان دستیار هم جنبه آموزشی داشته و هم مفید بود.

وی خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی مراکز اورژانس در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا خوب بوده و هماهنگی خوبی با بیمارستان‌های عراق وجود داشت، همچنین ارائه خدمات تخصصی نظیر cpr بسیار خوب است.

محمدی اضافه کرد: به روز بودن آمبولانس‌ها، به همراه افزایش کمی موکب‌های هلال احمر کاملاً مشهود است.

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به استفاده هلال احمر از ظرفیت‌های مردمی و داوطلبان گفت: افزایش کمی پرسنل به ۴۰۰۰ نفر ارزشمند و به نظر قابل ارتقا است.

وی افزود: ۴ میلیون زائر از ایران آمده‌اند و کاری که صورت می‌گیرد مشابه خدمت رسانی در چندین استان کشور است.

میرمحمدی پس از این موارد به طرح پیشنهادات جهت بهبود و ارتقا کیفیت اقدامات هلال احمر پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت وعاظ مشهور حاضر در این سفر معنوی و استفاده از طلاب جهت برپایی نماز جماعت به تقویت فعالیت‌های فرهنگی منجر می‌شود.

وی پیشنهاد کرد هلال احمر مراکز جراحی محدود برپا کرده و اداره آن را جهت کاهش هزینه‌ها به هر استان بسپارد و این روند ماهانه تکرار شود.

این مقام مسئول با اشاره به رجوع مردم به هلال احمر پشنهاد طراحی کاورها و افرادی برای راهنمایی مردم را داد.

میرمحمدی با انتقاد از عملکرد بیمه و مشکلات پیرامون آن گفت: همچنین لازم است نسبت به برگشت کادر پزشکی تدابیر مناسب اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.