معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از رشد ۱۳ درصدی ورود زائر به مشهد در اولین روز دهه آخر صفر  خبر داد.

معاون زیارت خراسان رضوی خبر داد: رشد ۱۳ درصدی ورود زائر به مشهد در اولین روز دهه آخر صفر  

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد، امروز پنجشنبه در نشست خبری قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر اظهار کرد: عملیات خدمت‌رسانی از دیروز آغاز شد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ نفر وارد مشهد شده‌اند.

وی افزود:  این تعداد در مقایسه با روزهای پایانی ماه صفر سال پیش، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از پیش‌بینی ورود هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: این تعداد سال گذشته ۶میلیون و ۹۰۰ هزار زائر بود. 

گنابادی نژاد بر بسیج امکانات کشوری در میزبانی شایسته دهه پایانی صفر در مشهد تاکید کرد و افزود: امسال مسئولیت سنگینی برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر بر دوش ماست، استانداری و شهرداری تهران، به عنوان معین مشهد در دهه آخر صفر فعالیت خواهند داشت.

تردد با وسیله شخصی، بیشترین آمار ورود به مشهد 

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، از مجموع ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر بالاترین تردد با وسیله نقلیه شخصی بوده است. ۳۲۴هزار و ۳۷۲ نفر از طریق وسیله شخصی، ۲۰ هزار و ۹۵۶ نفر با قطار، ۱۱ هزار و ۳۹۸ با هواپیما، ۸ هزار و ۲۰۵ نفر با اتوبوس وارد مشهد شدند.

طبق گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در دهه آخر صفر سال گذشته، مشهد تجربه ۶۰۰ هزار ظرفیت اسکان داشته که این رقم امسال به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

گنابادی نژاد عنوان کرد: خدمات‌رسانی در بهداشت و درمان و امداد جاده‌ای با ظرفیت‌های ملی در حوزه نیازهای پزشکی اعم از کادر درمان، تجهیزات و آمبولانس و تمهیدات دارویی پیش‌بینی شده است به طوری که ۱۵ استان در حوزه هلال احمر و امداد و نجات جاده‌ای مأمور شدند تا در دهه آخر صفر کمک‌رسان مشهد باشند.

وی از تدبیر انجام شده در تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی مخصوصاً در حوزه نان و نانوایی به‌ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در این راستا سه اقدام اصلی شامل افزایش تعداد نانوایی‌ها، افزایش نانوایی‌های سیار، افزایش ساعات پخت و سهمیه‌بندی آرد و نان و همچنین  واحدهای توزیع نان آماده و بسته‌بندی شده صورت گرفته است.

۱۷ سایت مخابراتی در دهه آخر صفر به زائران حرم مطهر خدمات ارتباطی می دهند


مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی هم در این نشست از خدمات ۱۷ سایت مخابراتی ثابت و سیار به زائران حرم مطهر رضوی در دهه آخر ماه صفر خبر داد و عنوان کرد: ۱۳ سایت مخابراتی ثابت و چهار سایت مخابراتی سیار در صحن های مختلف و مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی نصب و مستقر شده است تا زائران حتی در ساعات اوج ازدحام نیز با مشکل ارتباط مخابراتی رو به رو نشوند. .
علی دلگیر گفت: واقع این سایت ها در لحظه می توانند به بیش از سه میلیون نفر خدمات دهند و در سال‌های اخیر زیرساخت‌های ارتباطی حرم مطهر رضوی با هدف خدمت‌رسانی به خیل عظیم زائران و مجاوران ارتقا یافته است به طوری که با راه اندازی این سایت های مخابراتی، زائران می توانند در شلوغ ترین ساعات به راحتی ارتباط تلفنی، اینترنتی و حتی تصویری داشته باشند..
وی افزود: برای مناسبت‌های خاصی مانند لحظه تحویل سال و ۲۸ صفر، سایت‌های بی. تی. اس سیار، اضافه می شود تا ظرفیت موجود را تا ۲ برابر افزایش دهد..
مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش از این ۳۵ سایت مخابراتی اطراف حرم رضوی خدمات ارتباطی به زائران می دادند که این موضوع در روزهای خاص سال موجب اختلال در سیستم مخابراتی می‌شد.
وی اضافه کرد: نصب و راه اندازی هر سایت ثابت حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه به همراه دارد که با توجه به نگاه مثبت دولت، اعتبار زیرساخت‌های آن تامین شد و در حال خاضر ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر نصب شده که ۴ سایت در حرم مطهر رضوی است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.