معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه نهم که وارد پایه دهم می شوند، انجام شد و هدایت تحصیلی ۹۵۰ هزار دانش آموزی که در خردادماه نمره قبولی را کسب کردند انجام و در اختیار مدیران مدرسه قرار گرفت.

باقرزاده: هدایت تحصیلی ۹۵۰ هزار دانش آموز انجام شد/ پیش بینی افزایش ۲ درصدی سهم رشته فنی حرفه ای در نظام آموزشی

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، درباره  هدایت تحصیلی و نتایج آن اظهار داشت: هدایت تحصیلی برای یک میلیون و صد و بیست هزاردانش آموز پایه نهم  که وارد پایه دهم می شوند، انجام گرفت و از این تعداد ۹۵۰ هزار دانش آموزی که در خردادماه نمره قبولی را کسب کردند،   هدایت تحصیلی آنها انجام و در اختیار مدیران مدرسه قرار گرفت، در حال ثبت نام در پایه دهم هستند.  

وی درباره میزان گرایش دانش آموزان به رشته های مختلف عنوان کرد: به دلیل اینکه  هنوز ثبت نام ها و هدایت تحصیلی تمام نشده است، نمی توانم بگویم. ما در این راستا پیش بینی ما این است که یک و نیم درصد تمایل به رشته فنی و حرفه ای را افزایش می دهیم و سهم رشته فنی و حرفه ای  از۳۸.۵ درصد به ۴۱.۵ درصد برسانیم و ۲ درصد افزایش داشته باشد.    

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره جذب معلمان پرورشی بیان کرد: جذب مربیان پرورشی در دستور کار است و صحبت های اولیه شده و اینکه به جای ۱۱ هزار نفر تا ۲۵ هزار نفر همراه مشاورین به ما مجوز بدهند هنوز دفترچه پذیرش نهایی نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.