رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور شهر مشهد، با داشتن بیش از هشت هزار دانشجو بزرگترین واحد دانشجویی کل کشور این دانشگاه به شمار می آید.

دانشگاه پیام نور مشهد بزرگترین واحد دانشجویی این دانشگاه

به گزارش قدس خراسان، هادی مولودیان اظهار کرد:دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با بیش از ۲۰ هزار دانشجو، ۱۷۷ عضو هیات علمی و حضور ۴۰۰ همکار علمی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ۵۱۴ رشته محل هم اکنون در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در حال فعالیت است.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت:این دانشگاه بر اساس رویکرد جدید سعی در تعامل با پارک های علم و فناوری خراسان رضوی دارد تا دانشجویان بتوانند از شرایط موجود در این پارک‌ها استفاده کرده و تعامل بین کار و تحصیل را به دست آورند.

مولودیان افزود: بر همین اساس هر دانشجویی که بتواند در مراکز رشد و فناوری سراسر خراسان رضوی فعال شود ما نیز حاضر هستیم تا امکانات و فضای آموزشی دانشگاه را به صورت رایگان در اختیارش قرار دهیم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ضمن اشاره به هدف اصلی تاسیس دانشگاه پیام نور افزود:تسهیل آموزش در میان تمام اقشار جامعه اصلی ترین هدف این دانشگاه است و در گذشته بیشترین مخاطبان این دانشگاه، کارمندانی بودند که در روزهای تعطیل امکان حضور در دانشگاه را داشتند ولی اکنون بسیاری از قشر جوان جامعه، پس از پایان دوره دبیرستان، فراگیری آموزش در دانشگاه پیام نور را انتخاب می‌کنند.

مولودیان افزود: از سوی دیگر شاهد بودیم که با شیوع ویروس کووید-۱۹ و بیماری کرونا بسیاری از دانشگاه ها با کاهش دانشجو رو به رو شدند ولی بر خلاف سایر دانشگاه ها، شاهد اقبال به سمت دانشگاه پیام نور بودیم که رشد هفت درصدی را به ثبت رساند.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی دلیل این استقبال را وجود زیرساختهای آموزش مجازی در این دانشگاه دانست و گفت: بر همین اساس و در برنامه هفتم توسعه کشور محوریت قطب توسعه الکترونیکی و توسعه تدریس از راه دور بر عهده دانشگاه پیام نور قرار داده شده است.

مولودیان افزود: رویکرد کنونی دانشگاه پیام نور تدریس ترکیبی است تا در کنار آموزش از راه دور، برخی از کلاسهایی که نیاز به آموزش حضوری دارد، دانشجویان بتوانند در محیط دانشگاه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در آموزش مجازی، دانشجویان می‌توانند بارها و بارها آموزش را به صورت آفلاین مشاهده کنند و این امکان را فراهم می‌آورد تا دانشجویان هر زمان که نیاز به آموزش داشته باشند، بتوانند از آن در پرتال آموزشی منحصر به هر دانشجو آموزش لازم را فرا بگیرند.

وی افزود: این ویژگی ها باعث می‌شود دانشجویی که بتواند مدیریت زمان مناسبی داشته باشند، آموزش در دانشگاه پیام نور را نسبت به سایر دانشگاه‌ها برگزینند و دانشجوی این دانشگاه شوند.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان و خانواده‌ها تمایل ندارند که در شهرستان های دیگر کشور، به تحصیل بپردازند و این امکان توسط دانشگاه پیام نور فراهم شده است تا در صورت قبولی در واحد آموزشی سایر شهرستانها، بتوانند امتحان پایان ترم تحصیلی خود را در هر واحد این دانشگاه که انتخاب می‌کنند ارائه دهند.

مولودیان افزود: بر همین اساس، در زمان برگزاری امتحانات، شاهد حضور حجمی معادل سه آزمون کنکور سراسری در تمام واحدهای دانشگاه پیام نور کشور هستیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از امتیازات این دانشگاه که باعث شده تا در سایر آزمونهای سراسری برای مقاطع بالاتر حائز رتبه شوند، آشنایی دانشجویان این دانشگاه با شیوه‌های تست زنی در کنکور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.