دبیرخانه نخستین سوگواره استانی استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان یزد از تمدید مجدد مهلت ارسال آثار به این سوگواره خبر داد.

مهلت ارسال آثار به سوگواره شبیه‌خوانی استان یزد تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام دبیرخانه این سوگواره استانی که با عنوان «راوی رزم» به میزبانی شهرستان تفت در استان یزد برگزار خواهد شد؛ با توجه به هم زمانی پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور عاشقان سید و سالار شهیدان در این مراسم باشکوه در عراق و حضور نداشتن تعدادی از افراد علاقمندِ شرکت در این رویداد مذهبی هنری، زمان ارسال آثار و همچنین زمان برگزاری سوگواره بنا به درخواست مکرر علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تغییر کرد لذا مهلت ارسال آثار تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید می‌شود و متقاضیانی که هنوز موفق به ارسال اثر خود نشده‌اند، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا با شماره ۰۹۹۰۳۵۶۳۹۸۹ ارسال کنند.

قابل ذکر است؛ این سوگواره در سه بخش و با حضور نوجوانان (۱۲ تا ۱۸) سال و جوانان( ۱۸ تا ۳۰ )سال و در قالب شخصیت‌های اولیا یا اشقیا و به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد. همچنین بخشی هم به موسیقی تعزیه اعم از نوازندگی سازهای کوبه‌ای و بادی اختصاص یافته است.

استعدادیابی نوجوانان و جوانان در شبیه‌خوانی، رونق بخشیدن به نمایش آیینی مذهبی شبیه‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش از اهداف این سوگواره است.

 با اتمام مهلت یاد شده، آثار توسط گروه بازبینی یا هیأت انتخاب، بررسی و بازبینی می‌شوند و برگزیدگان به مرحله مسابقه سوگواره راه پیدا می‌کنند. مرحله دوم نیز با دعوت دبیرخانه سوگواره به صورت حضوری و به مدت سه شب با حضور افراد راه یافته به بخش مسابقه و هیات داوران سوگواره و اقشار مختلف مردم و مسولان برگزار و آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برگزیدگان نیز در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود، در حسینیه محله گرمسیر تفت معرفی و تجلیل می‌شوند.


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.