۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 913283

رییس‌جمهور در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار حضور یافت.

حضور رییس‌جمهور در اجلاس گرد و غبار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور صبح روز شنبه ۱۸ شهریور در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار شرکت کرد.

جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان ملل متحد میزبان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با طوفان‌های گرد و غبار می‌باشد.

این کنفرانس روزهای ۱۸ و ۱۹ شهوریور ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود و هدف از آن بررسی چالش‌ها و مشکلات کشورهای متاثر از گرد و غبار و ارائه راه حل‌های عملی برای برخورد با این چالش و معضل جهانی است.

خردادماه امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه «روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار» را روز چهارشنبه ١۸ خرداد ١٤٠٢ با اجماع و حمایت تمامی کشورها تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه روز ١٢ ژوئیه مصادف با ٢١ تیر ماه هر سال به عنوان روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار نامگذاری شده است و هر سال در این روز رویدادها مختلفی در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

در این قطعنامه از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن، دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، سمن‌ها، بخش خصوصی و دانشگاهیان و سایر ذینفعان خواسته شده است تا متناسب با اولویت‌های ملی کشورها از طریق آموزش و اقدامات لازم در جهت آگاهی‌سازی عمومی و ارتقای سلامت، رفاه و افزایش کاربری و مدیریت پایدار زمین، امنیت غذایی و تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم فعالیت کنند.

بر اساس این قطعنامه، ائتلاف جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار با همکاری آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد در جهت اهداف قطعنامه اقدام می‌کنند و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز موضوع را برای اقدام‌های لازم به کشورها، نظام سازمان ملل متحد و دیگر آژانس‌های تخصصی منعکس می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.