بنا بر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر ۶۵۰ نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی مشغول کار هستند که در سال‌های خیلی دور جذب آموزش و پرورش شده‌اند و بیشتر آن ها در حال حاضر در مرز بازنشستگی قرار دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد؛ جزئیاتی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حمید طریفی حسینی با حضور در شبکه خبر سیما با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در قالب شغل مربی امور آموزش معلولان از روز گذشته، اظهار کرد: حدود ۶۵۰ نفر نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی داریم که در حال خدمت هستند. اکثر این تعداد در مرز بازنشستگی هستند و سال‌های خیلی دور جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه دراین سال‌ها امکان جذب نیرو برای آموزش و پرورش استثنایی وجود نداشت، توضیح داد: امسال با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و در کنار نگاه مثبت ارکان مختلف دولت نسبت به وزارت آموزش و پرورش، توانستیم مجوز جذب را بگیریم که از دیروز ثبت نام آزمون آن شروع شده و تا ۳۱ شهریور استمرار دارد. برای نخستین بار در کشور توانستیم هزار نفر مجوز جذب نیروی کاردرمان و گفتار درمان را در قالب شغل مربی امور آموزش معلولان از سازمان اداری استخدامی کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: این نشان می‌دهد ما در آموزش و پرورش استثنایی کشور بعد از سال‌ها توانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا مربیان متخصص حوزه توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی ما بود را تامین کنیم. آزمون ۲۰ یا ۲۱ مهر برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا با مجوز  جذب هزار نفری نیاز شما تامین می‌شود؟، توضیح داد: اگر بتوانیم هزار نفر را به طور کامل جذب کنیم، بخش مهمی از نیاز کشور در حوزه نیروی توان‌بخشی به خصوص کاردرمان و گفتاردرمان حل می‌شود.

به گفته طریفی حسینی، ۴۰ درصد نمره داوطلبان شرکت در این آزمون از طریق آزمون کتبی و ۶۰ درصد از طریق ارزیابی تکمیلی و به صورت انجام مصاحبه و قرار دادن داوطلب در موقعیت‌های عملی انجام کار به دست می‌آید.

وی درباره نحوه ارزیابی تکمیلی آزمون یاد شده تصریح کرد: در مصاحبه به صورت شفاهی کار عملی داوطلب را مورد سنجش قرار می‌دهند چراکه کار گفتاردرمانی و کاردرمانی عملی و مهارتی است و داوطلب با قرار گرفتن در موقعیت عملی کار گفتاردرمانی و کاردرمانی، بخشی از امتیاز آزمون را به دست می‌آورد.

دانشجویان ترم آخر کاردرمانی و گفتاردرمانی می‌توانند در آزمون ثبت نام کنند؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اظهار امیدواری نسبت به ثبت نام فارغ التحصیل کاردرمانی و گفتاردرمانی در این آزمون، درباره امکان ثبت نام دانشجویان ترم آخر کاردرمانی و گفتاردرمانی توضیح داد: کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که حتما فارغ التحصیل رشته‌های کار درمانی و گفتار درمانی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری باشند. با این حال افرادی که در حال حاضر دانشجوی ترم آخر رشته‌های یاد شده در مقاطع یاد شده هستند مشروط به اینکه حداکثر تا سه ماه بعد از آخرین روز ثبت نام، فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت کننند.

بنا بر اعلام این معاون وزیر آموزش و پرورش، داوطلبانی که نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند، برای طی کردن دوره‌ مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند و پس از طی کردن این دوره‌ها جذب مراکز آموزش و پرورش استثنایی می‌شوند.

طریفی حسینی در پایان سخنان خود با دعوت از افراد واجد شرایط برای ثبت نام و شرکت در این آزمون، درباره فرصت شغلی فراهم شده برای واجدین شرایط گفت: مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله به هنگام ما از سال قبل راه‌اندازی شد.این مراکز شبیه کلینیک‌هایی هستند که کار آموزش و توانبخشی فردی شده را با بچه‌ها انجام می‌دهند. همین طور در مدارس استثنایی نیز ما فضای تخصصی توان بخشی داریم. پذیرفته شدگان در این مراکز و مدارس ما می‌توانند مشغول به کار شوند. بعد از سال‌ها در کشور فضای کاری بسیار خوبی برای اشغال کاردرمانگرها و گفتاردرمانگرها در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.