عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از عدم تحقق تعهدات شستا پیرامون سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت و تکمیل زنجیره ارزش تولید و تخلف این شرکت سرمایه‌گذاری برای توبیخ مدیران هلدینگ‌های تابعه با هدف پیگیری خواسته‌های شخصی خود در قالب تشکیل کمیته صیانت از بیت‌المال، انتقاد کرد.

 انتقاد از انتصابات غیرکارشناسی و غیرتخصصی شستا/ ارقام  سرمایه‌گذاری و سود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری شستا بیانگر وقوع یک فاجعه است

محمد کعب عمیر؛ با انتقاد از انتصابات غیرکارشناسی و غیرتخصصی شستا، سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ‌های تابعه آن، گفت: مشاهده نحوه سرمایه‌گذاری و سود حاصله هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری شستا و آمار و ارقام این حوزه بیانگر وقوع یک فاجعه است چرا که آن ها به اندازه ۸ درصد سود پتروشیمی جم سود کسب می‌کنند بنابراین لازم است این مهم از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون شستا به تعهدات خود در حوزه سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت و تکمیل زنجیره ارزش تولید عمل نکرده است ضمن اینکه بنده از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این رابطه قانع نشده‌ام بنابراین این سوال را برای بررسی در صحن مجلس ارسال کردیم.  

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در شستا که باید رفع شود تشکیل کمیته صیانت از بیت‌المال است که در بعضی از هلدینگ‌های این شرکت سرمایه‌گذاری تشکیل شده است، که با تشکیل جلسه، برخی مدیران را فراخوانده و به آن ها نقاط ضعفی را تحمیل می‌کنند و برای این افراد تشکیل پرونده می‌دهند تا بتوانند خواسته‌های شخصی و نامعقولی که دارند را به آنها دیکته کنند و قدرت تصمیم‌گیری را از مدیران بگیرند که این اقدام تخلف است چرا که رسیدگی به هر نوع پرونده در زمینه اقدامات مدیران در حیطه اختیارات سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بازوی نظارتی قوه قضاییه و دیوان محاسبات کشور که بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است، قرار دارد.  

کعب عمیر خاطرنشان کرد: در این دولت این نوع اقدامات برای نخستین بار با وجود آقای بازیان در شستا و مدیران این دوره در تاپیکو و تاسیکو اتفاق افتاده است بنابراین در این زمینه تذکری نیز در صحن مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این هفته نیز پیرامون توسعه شرکت حریر خوزستان واقع در شوش برای تکمیل زنجیره ارزش تولید سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اجتماعی مطرح خواهم کرد چرا که مواد اولیه مورد نیاز این مجموعه از پاریس تامین می‌شود در حالی که می‌توانیم خمیر کاغذ مورد نیاز آن را از باگاس شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان را تامین کنیم و در این خصوص به خودکفایی برسیم. همچنین از این طریق فرصتی برای اشتغالزایی در این منطقه فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون مسئولان مربوطه اجازه نمی‌دهند شرکت حریر خوزستان که خودگردان است در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و خودشان هم در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.