یک شرکت ترکیه‌ای که برق بخشی از شهر فری‌ تاون، پایتخت سیرالئون، را تامین می‌کند، اعلام کرده که به خاطر عدم پرداخت بدهی ۴۰ میلیون دلاری‌، توزیع نیرو در این شهر را متوقف کرده است.

شرکت ترکیه‌ای برق پایتخت سیرالئون را قطع کرد

‌به گزارش قدس انلاین به نقل از الجزیره، شرکت کارپاور ترکیه که یکی از سه شرکت تامین و توزیع نیرو در پایتخت سیرالئون به‌شمار می‌رود اعلام کرده به خاطر عدم پرداخت بدهی ۴۰ میلیون دلاری، این شرکت برق بخشی از شهر فری تاون را قطع کرده است.

کانجا سِسای، وزیر انرژی سیرالئون، گفته که این بدهی ۴۰ میلیون دلاری در طول زمان شکل گرفته؛ چراکه دولت سیرالئون حدود نیمی از هزینه تولید برق در این کشور را به عنوان یارانه تامین می‌کند.

اخیرا یک کمیسیون دولتی برای تجدیدنظر در قیمت برق در سیرالئون تشکیل شده و ممکن است قیمت برق در این کشور دو برابر شود.

شرکت ترکیه‌ای برق پایتخت سیرالئون را قطع کرد

شرکت کارپاور ترکیه در زمینه تولید نیرو از نیروگاه‌های شناور فعالیت می‌کند و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ برای تامین برق سیرالئون قرارداد بسته است. این شرکت البته با چند کشور آفریقایی دیگر که در تامین نیرو دچار مشکل هستند نیز قرارداد دارد.

طرف ترکیه‌ای می‌گوید که ظرفیت تخصیص‌ داده‌شده برای تامین برق فری تاون معادل ۶۵ مگاوات ساعت است. سسای می‌گوید: توقف تولید نیرو توسط کارپاور به کاهش ۱۳ درصدی ظرفیت تولید برق در این کشور منجر شده است.

دولت سیرالئون همچنین مجبور شده مصرف برق در پایتخت این کشور را سهمیه‌بندی کند.

پایان پیام/‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.