استاندار ایلام گفت: از اول صفر تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند.

بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر از مرز مهران تردد کردند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۱۸ شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان، با قدردانی از تمام اعضای ستاد اربعین استان، مردم شهرستان‌های ۱۲گانه استان و خادمان اباعبدالله الحسین ( ع )، گفت: با کمک همه مردم و مسئولان اربعین امسال به خوبی برگزار شد و زوار با آسودگی خاطر به زیارت عتبات عالیات رفتند و در برگشت نیز تمهیدات خوبی اندیشده شد که زوار در کمترین زمان به مقاصد خود انتقال داده شوند.

وی خدمات‌رسانی به زوار را یک موهبت الهی ذکر کرد و عنوان داشت: این موهبت الهی نصیب مردم استان ایلام به ویژه مردم شهر مهران شده است که با تمام وجود از زوار پذیرایی کردند و میزبانی شایسته برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) بودند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به رشد ۹ درصدی مترددین مرز مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: سال قبل کل مترددین مرز مهران ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر بود که از اول صفر تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند که این مقایسه، رشد ۹ درصدی تردد زوار از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون اشاره و اعلام کرد: جمع کل خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ و میزان ورودی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

بهرام نیا گفت: از ۶۰۰ هزار تبعه خارجی در کشور عراق، ۱۳۰ هزار تاکنون از مرز مهران وارد کشور شدند.

استاندار ایلام ادامه داد: مهمان‌نوازی مردم ایلام و ارتقا زیرساخت‌ها موجب ثبت رشد ۹ درصدی مترددین از مرز مهران شد و زوار عتبات عالیات بار دیگر با خاطره خوش مهران را ترک کردند.

رئیس ستاد اربعین گفت: در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر، ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ و از بامداد تا صبح امروز ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند. از معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به خاطر تامین اتوبوس موردنیاز برای انتقال زوار قدردانی می‌کنم.‌ با دستور معاون اول رئیس جمهور و پیگیری های وزیر کشور از تمامی استان‌ها برای تسریع در انتقال زوار به مقاصد خود اتوبوس وارد مهران شد.

رئیس ستاد اربعین ایلام تاکید کرد: انتقال زوار با ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا پایان صفر بر اساس نرخ مصوب اربعین است.

وی با اشاره به تلاش ها مدیران برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، گفت: با وجود کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه اربعین، مدیران از همه ظرفیت خود استفاده کردند و با موافقت وزیر کشور و به شرط ورود نظارت سازمان بازرسی استان، عملیات پروژه های ضروری اربعین با ترک تشریفات آغاز شد.

وی بر لزوم ثبت و ضبط اموال برای اربعین سال آینده تاکید و خاطرنشان کرد: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

وی همچنین ضمن تاکید بر پاکسازی و نظافت کامل شهر مهران، گفت:  از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید  سلیمانی و پایانه مسافربری برکت باید پاکسازی شود.

استاندار ایلام بیان داشت: با پیگیری های انجام شده  میدان اربعین مهران با اِلمان های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه برکت ساخته می شود و باید در اسرع وقت عملیات این دو پروژه مهم اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استاندار ایلام از خدمات همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های خدمات رسان در اربعین قدردانی کرد و خواست دستگاه های اجرایی اقدامات خود را مستندسازی کنند.

پایان پیام /

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.