۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
کد خبر: 913609

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جان‌باختن تعدادی از مردم مراکش در پی زلزله شدید دیشب در این کشور را تسلیت گفت.

حزب‌الله لبنان به مردم مراکش تسلیت گفت

به گزارش قدس انلاین به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مردم مراکش به دلیل جان‌باختن تعدادی از مردم این کشور در پی زلزله شدید دیشب در مراکش، از درگاه خداوند متعال شفای آسیب‌دیدگان این حادثه و یاری ملت و دولت مراکش برای تعامل با این رخداد را خواستار شد.

حزب‌الله لبنان در ادامه بیانیه خود افزود: حزب‌الله همدردی عمیق خود با ملت برادر مراکش را بیان می‌دارد و اعلام می‌کند که در این حادثه فاجعه‌بار و دردناک در کنار آنان خواهد بود.

گفتنی است سازمان زمین شناسی مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱ شامگاه جمعه زمین لرزه‌ای ۷ ریشتری نقاط مختلف این کشور را لرزانده است. در پی این زلزله شدید تاکنون دست‌کم ۱۰۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۰۴ نفر دیگر مصدوم شده‌اند که حال ۷۲۱ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی نیز از آسیب‌دیدن دست‌کم ۳۰۰ هزار مراکشی در پی وقوع این زلزله شدید خبر داده است. تصاویر منتشر شده از مراکش نیز از این مساله حکایت دارد که آوار ساختمان‌های قدیمی که با معماری سنتی در این کشور بنا شده‌اند و عمر بالایی نیز دارند، امدادرسانی به زلزله زدگان را دشوارتر کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.