"پدرو آلمودوار" فیلمساز مطرح اسپانیایی که سابقه دریافت جایزه اسکار را دارد، معتقد است هالیوود به آنچه که می‌گوید، عمل نمی‌کند.

فیلمساز برنده اسکار: هالیوود به آنچه که می‌گوید عمل نمی‌کند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، "پدرو آلمودوار" فیلمساز مطرح اهل اسپانیا که در کارنامه خود، سابقه دریافت جایزه اسکار را دارد، ضمن انتقاد از دوگانگی میان حرف و عمل هالیوود گفت: هم‌اکنون صنعت فیلم مشغول بحث در این باره است که آیا بازیگران می‌توانند به صورت مستقل، نقش‌ها و شخصیت‌های عجیب و پیچیده را به تصویر بکشند یا خیر؟ این درحالی است که بازنمایی حقیقی از نویسندگان آغاز می‌شود و آنها در این زمینه نقش مهم‌تری دارند؛ زیرا نخستین حلقه زنجیره بازنمایی محسوب می‌شوند. 

این کارگردان سینما ادامه داد: ذات و جوهر اصلی بازیگری این است که بتوانید کسی غیر از آنچه هستید را به تصویر بکشید. اگر هالیوود واقعا به حضور نمایندگانی از اقلیت‌ها اعم از لاتین‌، آسیایی یا افراد دارای معلولیت اصرار دارد، باید آنها را برای نویسندگی تولیدات خود استخدام کند.

آلمودوار تصریح کرد: فقط برای اینکه سوء تفاهم نشود، می‌خواهم بگویم که من کاملاً طرفدار این هستم که همه اقلیت‌ها برای بازیگری در فیلم‌ها بکار گرفته شده و همچنین در پشت دوربین استخدام شوند تا بتوانند داستان‌هایشان را تعریف کنند.

کارگردان «درد و شکوه» ادامه داد: حتی وقتی در مورد ژانر وسترن صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که ما بسیاری از وسترن‌ها را از دیدگاه بومیان آمریکا روایت نمی‌کنیم و بازنمایی‌های مربوط به این ژانر، اغلب، بسیار ناخوشایند و غیرمنصفانه است.

آلمودوار که به تازگی فیلم کوتاه «سبک عجیب زندگی» را کارگردانی کرده، پیش از این به ایندی‌وایر گفته بود که این فیلم  می‌تواند مرزهای ژانر را جابه‌جا کند. او درباره تجربه ساخت این اثر می‌گوید: من علاقه‌مند بودم کاری را انجام دهم که قبلاً در ژانر وسترن تجربه نشده بود.

«سبک عجیب زندگی» از 4 اکتبر توسط سونی پیکچرز در سینماها اکران می‌شود. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.