الجزایر پس از دو سال قطع روابط با مراکش، برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور حریم هوایی خود را گشود.

الجزایر حریم هوایی خود را پس از ۲ سال به روی مراکش باز کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مقامات عالی‌رتبه الجزایر آمادگی کامل خود را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان مراکشی و ارائه تمامی امکانات مادی و انسانی جهت همبستگی با مردم این کشور اعلام کردند.

دولت الجزایر اعلام کرد، با وجود اینکه از سال ۲۰۲۱ روابط سیاسی خود را با مراکش قطع کرده اما پس از زلزله اخیر در مراکش، حریم هوایی خود را به روی پروازهای حامل کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی برای زلزله‌زدگان مراکشی خواهد گشود.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که رباط درخواست کمک کند، آماده است کمک‌های بشردوستانه‌ای را به این کشور تقدیم کرده و تا حد امکان به مراکشی‌ها کمک کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، مقامات ارشد الجزایر اعلام کردند در صورت درخواست مراکش، برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و تمامی امکانات مادی و انسانی در راستای همبستگی با ملت مراکش کاملا آماده هستند.

الجزایر حریم هوایی خود را پس از ۲ سال به روی مراکش باز کرد

وزارت خارجه الجزایر نیز در پی وقع زلزله در این کشور که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، در بیانیه مطبوعاتی ضمن تسلیت صمیمانه به خانواده‌های قربانیان زلزله اخیر و ملت مراکش و آرزوی بهبودی برای آسیب‌دیده‌ها اعلام کرد که با اندوه و تاسف بسیار، پیامدهای این زلزله شدید را از نزدیک دنبال می‌کند.

الجزایر ۲۴ اوت ۲۰۲۱ روابط دیپلماتیک خود با مراکش را به دلیل آنچه اقدامات خصمانه رباط علیه‌ خودش اعلام کرد، متوقف کرده و یک ماه پس از آن نیز حریم هوایی خود را به روی تمامی هواپیماهای مسافربری و نظامی مراکش بست و رباط را متهم کرد که به اقدامات تحریک‌آمیز و خصمانه خود علیه الجزایر ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.