مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با اجرای کامل شبکه فاضلاب ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب از ۲۶۳ هزار متر مکعب به ۴۵۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد ۲ برابر می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مشهد، حسن اسماعیلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در مشهد با ظرفیت اسمی ۲۶۳ هزار متر مکعب در شبانه روز در حال بهره‌برداری هستند، گفت: در صورت اجرای کامل شبکه فاضلاب و اتصال همه مشترکین به شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب مورد نیاز برای شهر مشهد ۴۵۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: جهت افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب علیرغم مشکلات شدید مالی و اعتباری، با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تنوع بخشی در مدل‌های مالی، اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ که فاز اول آن به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تا پایان سال جاری و فاز دوم آن نیز به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب دیگر تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید یکی از اقدامات مهم صورت گرفته جهت افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مشهد است.

اسماعیلیان در خصوص احداث تصفیه‌خانه فاضلاب طبرسی شمالی بیان کرد: آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب طبرسی شمالی با ظرفیت ۶۸ هزار مترمکعب که عملیات اجرایی آن از سال گذشته شروع شده با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است و تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید که به کمک این تصفیه‌خانه، مشکل فاضلاب مناطق طبرسی شمالی، رسالت، پنج تن و مناطق حاشیه‌ای شمال شرق مشهد مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهور نیز، تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد به ظرفیت ۴۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز از محل ماده ۵۶ به سرانجام رسیده که با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال جاری شروع خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.