رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از وجود ۱۲ منطقه آموزشی پُرچالش در حوزه کمبود مدرسه در کشور خبر داد.

چالش کمبود مدرسه در ‌۱۲ منطقه آموزشی /  تحصیل ۶۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ایران

حمیدرضا خان‌محمدی درباره بیشترین مشکل کمبود مدرسه در کشور گفت: در استان‌هایی مثل تهران، البرز، قم و آذربایجان غربی که به اصطلاح مهاجرپذیر هستند و بخشی از استان خراسان رضوی، چالش کمبود مدرسه داریم.

وی با بیان اینکه ۱۲ منطقه آموزشی پُرچالش در حوزه کمبود مدرسه داریم، ابراز کرد: وضعیت این مناطق به‌گونه‌ای است که حتی با رویکردهای جدید که صنعتی‌سازی مدارس است نیز اگر تامین اعتبار شده و مدارس را بسازیم باز هم نسبت به تغییراتی که در موضوع جمعیت وجود دارد به آن چرخش جمعیتی نمی‌رسیم.

خان‌محمدی، اتباع خارجی را یکی از مسائل و دلایل مربوط به کمبود مدرسه دانست و افزود: اتباع خارجی در سامانه‌های ما ثبت‌نام می‌کنند و میزان مهاجرت اتباع به واسطه اتفاقاتی که در کشور افغانستان به وجود آمد، رشد چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ۶۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کنار دانش‌آموزان ایرانی در مدارس کشورمان تحصیل می‌کنند، افزود: ‌فاصله چشمگیری بین حضور اتباع خارجی و میزان مدارسی که با ورود سازمان‌های بین‌المللی ساخته شده است، وجود دارد. توقع ما از سازمان‌های بین‌المللی که از مهاجرت حمایت می‌کنند این است که باید سازمان‌های بین‌المللی به واسطه مهاجرپذیر بودن کشورمان، بیشتر از ایران حمایت کنند.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.